چین به آمریکا درباره فروش اف 16 به تایوان هشدار داد

به گزارش مجله جاودان، وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا درباره فروش جنگنده های اف 16 به تایوان تاکید نمود که چنین اقداماتی به روابط دوجانبه پکن و واشنگتن آسیبی جدی می زند.

چین به آمریکا درباره فروش اف 16 به تایوان هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز آدینه خود در پکن به دولت آمریکا درباره فروش جت های جنگنده به تایوان هشدار داده است.

بعد از برآورد های رسانه ای در آمریکا درباره طرح دولت دونالد ترامپ برای فروش 60 فروند جت جنگنده اف 16 به تایوان، گِنگ شوآنگ سخنگوی وزارت خارجه چین به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش راشا تودی، این مقام چینی گفت: چین قویا مخالف فروش تسلیحات به تایوان است و این موضع، ثابت و مستحکم باقی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا بیان کرد که فروش تسلیحات به تایوان به روابط دوجانبه چین و آمریکا آسیبی جدی می زند. او به آمریکا تاکید نمود، فروش تسلیحات و تماس های نظامی با تایوان را متوقف کند.

روابط آمریکا با تایوان، همیشه یکی از موضوعات جنجالی در روابط واشنگتن و پکن بوده و تنش ها در دولت ترامپ به دنبال اظهارات او علیه سیاست چین واحد تشدید هم شد.

طبق سیاست چین واحد، کشورهای خارجی متعهد می شوند که تایوان را یک بخش خودمختار از کشور چین می دانند.

آمریکا از سال 1979 خود را به این سیاست متعهد اعلام نموده و دولت های متعدد آمریکایی هر چند که همیشه ارتباطاتی با تایوان داشته اند اما خود را متعهد به این سیاست اعلام نموده بودند.

بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات و زمانی که او رئیس جمهور منتخب بود، وی در اظهاراتی به چین هشدار داده بود که اگر در دولتش بین دو کشور بر سر مسائل تجاری و دیگر اختلافات سیاسی به توافق نرسد، لزومی نمی بیند که به سیاست چین واحد پایبند بماند.

با تور چین همراه باشید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 158

به "چین به آمریکا درباره فروش اف 16 به تایوان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به آمریکا درباره فروش اف 16 به تایوان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید