واتیکان: حق داریم راستا خود را در قبال چین داشته باشیم

به گزارش مجله جاودان، مرد شماره دو واتیکان پس از مذاکره با وزیر خارجه آمریکا گفت که مواضع دو طرف در خصوص چین فاصله زیادی دارند و قاطعانه بر حق واتیکان برای دستیابی به توافق با پکن که توسط وزیر امور خارجه ایالات متحده مورد انتقاد نهاده شد، تأکید کرد.

واتیکان: حق داریم راستا خود را در قبال چین داشته باشیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با کاردینال پیترو پارولین، وزیر خارجه و اسقف اعظم پال گالاگر، وزیر ارتباط با کشورها در وزارت خارجه واتیکان در سفرش به رم ملاقات کرد که با خشم واتیکان درباره انتقاد عمومی پامپئو از توافق واتیکان با پکن درباره انتصاب اسقف ها همراه بود.

پارولین، مرد شماره دو پس از پاپ در سلسله مراتب واتیکان به خبرنگاران گفت: نظرات واتیکان و آمریکا درباره چین هنوز فاصله زیادی دارند و حتی این نشست این نظرات را به یکدیگر نزدیک نکرد.

پامپئو در یکسری توئیت ها و مقاله ای در سپتامبر واتیکان را متهم کرد که اگر توافقی را با چین درباره انتصاب اسقف ها در این کشور تجدید کند، اقتدار اخلاقی خود را در معرض خطر قرار می دهد؛ اظهاراتی که باعث بحران محدود دیپلماتیک شد.

مقام های واتیکان گفته اند که پامپئو کوشش می نماید تا کلیسای کاتولیک را با انتقاد از روابط با چین در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا دخیل کند اما پامپئو این مساله را رد کرد.

پارولین گفت: پامپئو دلایلش را برای بیان چنین اظهاراتی شرح داد و ما نیز دلایلمان را عنوان کردیم که چرا تمایل داریم در این جهت که خودمان انتخابش کردیم، به جلو پیش برویم. واتیکان حق انتخابش رو به جلو را تصدیق می نماید.

توافق دو ساله واتیکان با پکن به معنای آن است که این پاپ است که درباره انتصاب اسقف های چینی حرف آخر را می زند. پارولین همچنین گفت، زمانیکه این توافق در ماه جاری میلادی منقضی گردد، واتیکان را آن تمدید می نماید.

مقام های واتیکان می گویند که این توافق کامل نیست اما پس از چند دهه مصاحبه با پکن برقرار می گردد که طی آن کاتولیک های چینی وفادار به پاپ مجبور شده اند به زندگی مخفیانه روی بیاورند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1256

به "واتیکان: حق داریم راستا خود را در قبال چین داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتیکان: حق داریم راستا خود را در قبال چین داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید