تعدادی از آثار صنایع دستی برای دریافت نشان بین المللی به ازبکستان ارسال می شوند

به گزارش مجله جاودان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، تعدادی از آثار صنایع دستی برای دریافت نشان بین المللی به ازبکستان ارسال می شوند.

تعدادی از آثار صنایع دستی برای دریافت نشان بین المللی به ازبکستان ارسال می شوند

ویدا توحدی در حاشیه مراسم ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی منطقه غرب کشور در کرمانشاه اظهار کرد: در ششمین نشست از 9 دوره داوری منطقه ای مهر اصالت صنایع دستی کشور آثاری از استانهای ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان برای دریافت نشان مرغوبیت داوری می شوند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی کشور اضافه نمود: در این دوره ما با گزینش 9 منطقه در سطح کشور داوری را به استانهای دارای قابلیت اعطا کردیم.

او ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این رویداد به صورت منطقه ای تمرکز زدایی در حوزه داوری و استفاده از ظرفیت های اساتید و هنرمندان برجسته استان ها بوده است.

توحدی توضیح داد: مهر اصالت به مثابه تدارک زیرساخت های فراوری صنایع دستی برای کشور است، زیرا تأثیر مستقیمی بر روی کیفیت، حفظ اصالت، اشتغال افراد منطقه و ارتقا شرایط دسته بندی ها ایجاد می نماید.

او گفت: دریافت مهر اصالت باعث می گردد که در آینده آثاری به گردونه فراوری وارد گردد که استانداردهای لازم را داشته باشند تا بتوان با ارتقای کیفیت بر روی فروش داخلی و توسعه صادرات آنها برنامه ریزی کرد.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی کشور در ادامه از برنامه ریزی برای راه اندازی یک سایت در حوزه داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی در سالهای آینده اطلاع داد و گفت: در این سایت آثار ملی و بین المللی که مهر اصالت دریافت نموده اند معرفی شده و هر دو سال یکبار نیز برنامه داوری به صورت سیستمی برگزار می گردد.

او اضافه نمود: بعلاوه تعدادی از آثار برگزیده که در سال سالهای گذشته مهر اصالت دریافت نموده اند، برای ارزیابی بین المللی به کشور ازبکستان و شهر بخارا ارسال می شوند.

توحدی گفت: در انتها بهمن مرحله اول ارزیابی انجام می گردد و در ابتدای سال 1401 قطعاً داوری بین المللی در کشور ازبکستان انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی کشور در پایان توضیح داد: تا به امروز از بین 127 اثر تعداد 58 اثر در مرحله اول برای ارسال به داوری مهر اصالت بین المللی گزینش شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2058

به "تعدادی از آثار صنایع دستی برای دریافت نشان بین المللی به ازبکستان ارسال می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدادی از آثار صنایع دستی برای دریافت نشان بین المللی به ازبکستان ارسال می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید