چین: اقدامات آمریکا علیه چین، بر ثبات جهانی اثر می گذارد

به گزارش مجله جاودان، وزیر امور خارجه چین گفت آمریکا با تبلیغات منفی و بدنام کردن دولت این کشور نه تنها حق حاکمیتی چین را زیر پا گذاشته است بلکه بر توسعه و ثبات جهانی نیز اثر می گذارد.

چین: اقدامات آمریکا علیه چین، بر ثبات جهانی اثر می گذارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش، به نقل از رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در مصاحبه انتها سال خود، گفت: متاسفانه آمریکا در سال های گذشته مکررا محدودیت ها و فشار هایی را در حوزه های مختلف از جمله مالی، تجاری، علمی و فناوری بر چین اعمال کرد. واشنگتن به وسیله یک سری تصمیمات درباره حقوق حاکمیتی چین، در امور داخلی ما دخالت نموده و تبلیغات منفی علیه چین به راه انداخت.

وزیر خارجه چین با بیان اینکه سال 2019، چهلمین سال برقراری روابط دیپلماتیک با آمریکا بود گفت: کار هایی که آمریکا انجام داد، اعتماد دوجانبه ای را که طی 40 سال گذشته به دست آمده بود، خدشه دار کرد و همچنین بر توسعه و ثبات تمام دنیا نیز اثر گذاشت.

: چین: موضع آمریکا در قبال سوریه ریاکارانه است

لاوروف: برای جلب رضایت آمریکا روابط با چین را بحرانی نمی کنیم

وزیر خارجه چین گفت: اقدامات آمریکا علیه دولت نه تنها اقدامی مخالف حق حاکمیتی چین است بلکه بر توسعه و ثبات دنیای نیز اثر می گذارد. پکن می خواهد مسائل با آمریکا را به وسیله گفت وگو و بر مبنای احترام متقابل حل نماید، ما امیدواریم آمریکا ، بی طرفی خود را از نو بسازد و درک درستی از چین پیدا کند.

پیش تر گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفت پکن بسیار نگران تشکیل نیروی فضایی آمریکاست و این نیرو برای امنیت و صلح در فضا مخاطره آمیز است.

شوانگ در این خصوص گفت: اقدامات آمریکا نقض جدی اجماع بین المللی در خصوص استفاده صلح آمیز از فضا، تضعیف تعادل و ثبات استراتژیک دنیای و تهدید مستقیم برای صلح و امنیت فضای بیرونی است. او در ادامه تاکید نمود که پکن به شدت مخالف تشکیل شاخه ششم ارتش آمریکاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 576

به "چین: اقدامات آمریکا علیه چین، بر ثبات جهانی اثر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: اقدامات آمریکا علیه چین، بر ثبات جهانی اثر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید