جاذبه های گردشگری زاهدان؛ از چله خانه تمین تا چهارراه رسولی

به گزارش مجله جاودان، زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان است و در منطقهٔ بلوچستان واقع شده است. جاذبه های طبیعی و تاریخی زاهدان سبب شده تا گردشگران بسیاری آن را مقصد گردشگری خود قرار دهند.

جاذبه های گردشگری زاهدان؛ از چله خانه تمین تا چهارراه رسولی

برای سفر با تور پوکت نوروز 99 همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

اگر از کرمان وارد سیستان و بلوچستان شوید بعد از دیدن جاذبه های بزمان، بمپور، ایرانشهر، نیکشهر، کنارک، چابهار، باهوکلات و سراوان می توانید در ادامه جهت از جالق که یکی از شهرهای سراوان است به سمت خاش حرکت کنید تا قبل از ورود به زاهدان، درابتدا کوه تفتان (آتشفشان معروف) را ببینید. این کوه زیبا در 42 کیلومتری شمال شهر خاش بین شهر میرجاوه و شهرستان خاش واقع شده است. سپس به سمت میرجاوه در نزدیکی زاهدان حرکت کنید.

چله خانه تمین

چله خانه تمین از آثار تاریخی روستای تمین، در 65 کیلومتری میرجاوه است. در گذشته مردم برای نیایش و عبادت کوه را می کندند و در دستکندهای خود به مدت چهل شبانه روز به دعا و عبادت می پرداختند.

قبرستان هفتادملا

قبرستان هفتاد ملا نیز در بخش میرجاوه و دهستان تمین بسیار دیدنی است. این قبرستان در 150 متری جنوب روستای روپس واقع شده است. قبرستان هفتادملا در دل کوهی کم ارتفاع واقع شده است و صندلی آن طوری است که وقتی باران می بارد حتی یک قطره باران به قبرستان راه نمی یاید. هفتادملا جذابیت بسیاری برای بازید دارد و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

روستای لادیز

غار طبیعی لادیز در روستایی به همین نام از توابع شهرستان زاهدان و در 100 کیلومتری آن واقع شده است. در تمام طول سال از سقف و اطراف این غار، قطرات آب جاری است. همچنین آبشار لادیز در فاصله نزدیکی از این غار واقع شده است. به طوری که می توان با پای پیاده این مسافت را پیمود.

چهاراه رسولی

بازار تاریخی زاهدان به چهارراه رسولی معروف است. می گویند دراین بازار از شیرمرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود. از انواع خوراکی ها گرفته تا انواع لباس ها و پارچه ها. برای همین بازار شلوغی است و گردشگران بسیاری به خرید و گشت و گذار در این بازار علاقه دارند. همچنین انواع میوه های گرجهتی و ادویه در این بازار به فروش می رسد. اگر به فروشگاه های اجناس دست دوم یا همان تاناکورا هم علاقه دارید چهاراه رسولی مقصد مناسبی است.

ساختمان قدیمی گمرک

ساختمان قدیمی گمرک زاهدان مربوط به اواخر دوره قاجاره است که به ثبت ملی رسیده است. این ساختمان از بناهای اولیه شهر محسوب می شود.

موزه پست زاهدان

ساختمان موزه پست زاهدان به دوران پهلوی برمی شود. این موزه اطلاعاتی از شرایط پست در زاهدان به گردشگر می دهد. در این موزه انواع مهرهای شهرسوخته، ماکت کبوترخانه، مجسمه مرد پستچی، تمبرکهن، تمبرهای قبل و بعد از انقلاب، قسمت معرفی ارتباطات، نمایش گوشی های قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

مسجد جامع مکی زاهدان

مسجد جامع مکی زاهدان یکی از بزرگ ترین مساجد دنیا اسلام و مشهورترین مسجد اهل سنت در شهر زاهدان است. مولانا عبدالعزیز ملازاده این مسجد را در سال 1353 با زیربنای 600 متر مربع تأسیس کرد.

  • سفر به سیستان و بلوچستان
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 659

به "جاذبه های گردشگری زاهدان؛ از چله خانه تمین تا چهارراه رسولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری زاهدان؛ از چله خانه تمین تا چهارراه رسولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید