معرفی جاذبه های گردشگری پرطرفدار ژاپن

به گزارش مجله جاودان، اگر اولین بار است که به ژاپن سفر می کنید، خودتان را برای روبرو شدن با متفاوت ترین کشور جهان آماده کنید. ژاپن کشور سورپرایزهای جالب و هیجان انگیز است. از عقاید و آداب و رسوم باورنکردنی گرفته تا غذاهای عجیب وغریب همه و همه دست به دست هم داده اند تا متفاوت ترین سفر زتدگیتان را رقم بزنند. علاوه بر آداب ورسوم، جاذبه های گردشگری ژاپن نیز در نوع خود بی نظیر هستند. ترکیب منحصربه فرد سنت و مدرنیته در تمام معابد و بناهای ژاپن درهم آمیخته اند و تصویری حیرت انگیز را از خود به نمایش گذاشته اند. در ادامه مطلب به معرفی چند جاذبه معروف ژاپن می پردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری پرطرفدار ژاپن

از سفر با تور پاتایا پاییز 99 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

تمامی جاذبه های گردشگری ژاپن منحصربه فرد و حیرت انگیز هستند.

جاذه های گردشگری ژاپن

کاخ سلطنتی ژاپن

دیدن کاخ ها و محل زندگی پادشاهان همواره برای علاقه مندان به تاریخ و سنت جذاب بوده است. کاخ های سلطنتی هر کشور با توجه به فرهنگ و معماری اصیل آن کشور ساخته می شوند و همین امر باعث شده تا به عنوان یک جاذبه گردشگری ارزشمند مورد توجه گردشگران قرار گیرند. کاخ سلطنتی ژاپن در شهر توکیو نیز با معماری زیبا و اصیل خود به عنوان نمادی از حفظ سنت ها در این کشور شناخته می شود. اما شاید نکته ای که کاخ سلطنتی ژاپن را به مکانی متفاوت نسبت به سایر کاخ ها تبدیل نموده، حضور پادشاه و خانواده سلطنتی در این کاخ است.

کاخ سلطنتی توکیو در میان باغ های بسیار بزرگی که به زیبایی تزئین شده اند قرار گرفته است. خانواده سلطنتی ژاپن از سال 1993 تصمیم گرفتند ورود و بازدید از کاخ را برای عموم آزاد نمایند. بازدیدنمایندگان می توانند از قسمت شرقی کاخ که باغ ها را شامل می شود و همچنین موزه سلطنتی به طور رایگان بازدید نمایند. محوطه کاخ با گل های رنگارنگ آزالیا و ادریسی تزیین شده اند و به قدری زیبا و چشم نواز هستند که تمام بازدیدنمایندگان را محو و شیفته خود می نمایند.

معماری داخلی کاخ نیز مانند محوطه آن بسیار جذاب و خارق العاده است. اما در حالت کلی بازدیدنمایندگان اجازه ورود به ساختمان های داخل را ندارند. البته در روزهای 2 ژانویه به مناسبت آغاز سال نو و 23 دسامبر به مناسب سالروز تولد پادشاه این قانون شکسته می شود و بازدیدنمایندگان می توانند همراه با راهنما از جاذبه های داخل کاخ دیدن نموده و با خانواده سلطنتی در بالکن دیدار نمایند.

کاخ سلطنتی ژاپن - توکیو

قصر هیمجی

اگر می خواهید سفری در تاریخ بسیار جذاب ژاپن داشته باشید، حتماً از قلعه هیمجی ژاپن دید کنید. این قلعه چند صد ساله با معماری عجیب و شگفت انگیزش شما را به سفری دور و دراز خواهد برد. قلعه هیمجی در بالاترین نقطه از شهر هیمجی ژاپن واقع شده است. این قلعه 107 هکتار مساحت دارد و از 82 ساختمان مجزا تشکیل شده که هرکدام معماری منحصربه فرد خود را دارند.

قلعه هیمجی در سال 1333 با سنگ و چوب و به عنوان یک سازه دفاعی قوی ساخته شد. خاندان های زیادی برای تصاحب هیمجی با هم به مبارزه پرداختند اما در نهایت خاندان تاداسومی آن را به تصرف خود درآورد. این خاندان سال های زیادی را صرف زیباسازی و ترمیم قلعه کرد. خلاقیت و هنرمندی به کار برده شده در طراحی هیمجی آن را به یکی از بزرگ ترین، معروف ترین و جذاب ترین قلعه تاریخی ژاپن تبدیل نموده است.

البته درختان گیلاس بسیار زیبا در اطراف قلعه که در هر فصل از سال جلوه ای متفاوت و چشم نواز دارند، باعث شده تا مناظر اطراف هیمجی نیز به اندازه خود قلعه خارق العاده و شگفت انگیز به نظر آیند.

قصر هیمجی - شهر هیمجی

شهر اوزاکا

بهشت عاشقان نودل، آب و هوای معرکه، طبیعت فوق العاده، کانال های آبی، معابد تاریخی بی نظیر و تجهیزات شهری مدرن. همه و همه باعث شده اند تا اوزاکا به مقصدی ایدئال و متفاوت برای گردشگران تبدیل شود.

شهر اوزاکا از یکسو همسایه جزیره آواجی و از سوی دیگر در کنار جزیره کی و دریای درونبوم قرار گرفته است. محصور شدن در میان آب باعث شده تا اوزاکا از راه کانال های شهری با سایر نقاط در ارتباط باشد و همین امر اوزاکا را به ونیز شرق نیز معروف نموده است.

تاریخ شکل گیری شهر اوزاکا با تاریخ آغاز امپراطوری ژاپن همزمان است. به همین دلیل قلعه ها و معابد تاریخی زیادی در این شهر وجود دارند که عظمت و شکوه اوزاکا را به رخ گردشگران می کشند. علاوه بر این شهر اوزاکا در گذشته محل اصلی تجارت برنج و غذا در ژاپن بوده است. از همان زمان بیشتر آشپزهای ژاپنی در این شهر مهارت های آشپزی خود را به نمایش می گذاشتند و رفته رفته اوزاکا را به آشپزخانه ژاپن تبدیل کردند تا جایی که امروزه لوکس ترین و بهترین رستوران های ژاپن در این شهر مشغول فعالیت هستند.

اوزاکا در زمینه تکنولوژی نیز پیشرفت چشم گیری داشته است. وجود گالری های هنری، استودیوی دنیای ژاپن، تالار شیتونجی و برج های کوب پورت و تسوتنکاکو اوزاکا را به یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین شهر ژاپن تبدیل نموده است.

شهر زیبای اوزاکا

معبد طلایی (کین کاتوجی)

معبد طلایی کین کاتوجی در شهر کیوتو ژاپن واقع شده است. این معبد زیبا یادگار باقیمانده از فرهنگ کیتایاما یا همان حلقه های اشرافی در ژاپن است و سبکی متفاوت از معماری ژاپنی را به نمایش می گذارد. کیتایاما در 3 طبقه ساخته شده است. طبقه اول ساختاری کاملاً متفاوت دارد و از ستون های چوبی و دیوارهای گچی ساخته شده است. طبقه دوم این بنای عظیم با لایه طلا پوشش داده شده و درون آن مجسمه چند پادشاه واقع شده است. طبقه سوم و مهم ترین طبقه معبد از درون و بیرون طلا کاری شده است. سبک معماری این قسمت از بنا با معماری ذن چینی مطابقت دارد و در نهایت یک ققنوس بزرگ بر روی سقف که از جنس طلا ساخته شده است خودنمایی می نماید.

معبد کین کاتوجی در میان یک مرداب بسیار زیبا واقع شده است که به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد که بعد از مشاهده بنا، از قدم زدن در طبیعت و مشاهده مناظر لذت ببرند.

معبد طلایی کین کاتوجی - کیوتو

برج اسکای تری توکیو

برج اسکای تری در توکیو بلندترین برج دنیا بعد از برج الخیفه دبی است و نماد دنیای مدرنیته در ژاپن محسوب می شود. این برج 634 متر ارتفاع دارد، در طبقات پایین برج یک مرکز خرید بسیار بزرگ و مدرن به همراه آکواریوم مجهز واقع شده است. اسکای تری دارای دو تراس نیز می باشد که نمای 360 درجه از شهر توکیو را در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می گذارد. تراس اول، سکوی تمبو نام دارد و در ارتفاع 350 متری قرار گرفته است. یک رستوران فرانسوی و فروشگاه های خرید سوغاتی در این مکان قرار دارند.

سکوی دوم در ارتفاع 450 متری برج قرار گرفته است. این تراس دارای یک راستا مارپیچی بسیار جذاب می باشد که بازدیدنمایندگان را تا بالای سکو راهنمایی می نماید. نمای دور تراس از شیشه و استیل ساخته شده است. بینندگان می توانند دورترین نمای نقاط شهر توکیو را نیز از این زاویه تماشا نمایند.

برج اسکای تری در سال 2012 افتتاح شد و در حال حاضر روزانه تعداد زیادی از گردشگران برای عکاسی و استفاده از امکانات تفریحی و تجاری، از آن بازدید می نمایند.

برج اسکای تری - توکیو

معبد تودایجی

اگر عاشق مکان های اسرارآمیز و افسانه ای هستید، معبد تودایجی با فضای متفاوت خود، شما را به دنیای افسانه های بودا خواهد برد. این معبد شگفت انگیز در شهر نارا واقع شده است و جز یکی از هفت معبد قدرتمند در ژاپن محسوب می شود.

قدمت معبد تودایجی به قرن هشتم میلادی بازمی شود، داخل معبد بزرگترین تالار چوبی در دنیا ساخته شده است و این تالار چوبی یکی از عظیم ترین مجسمه های یرنزی بودا را در دل خود دارد. ستون های ساخته شده در تودایجی نیز بسیار خارق العاده هستند، اما شگفت انگیزترین آن ها ستونی است که یک سوراخ به اندازه بینی بودا دارد، به اعتقاد ژاپنی ها رد شدن از این سوراخ خوش بختی و خوش شانسی را با خود به همراه می آورد.

معبد تودایجی در میان یک باغ بزرگ و زیبا که با درختان و گل های مخصوص پوشیده شده است واقع شده است. در اطراف معبد گوزن های زیادی نیز زندگی می نمایند که برای مردم ژاپن تقدس دارند، چرا که به اعتقاد آن ها این گوزن ها فرشته هایی هستند از معبد محافظت می نمایند.

شهر ناگویا

ناگویا از زیباترین بنادر ژاپن است که جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی را در دل خود دارد. این بندر به واسطه موقعیت مکانی عالی به مرکز تجارت صنایع سرامیکی و نساجی در ژاپن تبدیل شده است. علاوه بر این وجود مراکز تفریحی متنوع و معابد و بناهای تاریخی، باعث محبوبیت ناگویا در میان گردشگران شده است.

بندر ناگویا از مکان های محبوب و شلوغ گردشگری در ناگویا است. مجموعه بزرگی از انواع ماهی ها و موجودات دریایی بومی که در یک آکواریوم نگه داری می شوند نیز در این مکان واقع شده است. علاوه بر این وجود کشتی های تاریخی و موزه دریایی، جذابیت بندر را برای بازدیدنمایندگان چند برابر نموده است.

قلعه منحصربه فرد ناگویا، معبد آتسوتا، روستای تاریخی میجی و موزه هنری شهر از دیگر جاذبه های بندر ناگویا هستند.

معبد ایناری فوشیمی

ستون های نارنجی که در نهایت به جنگلی بی سرانجام ختم می شود معبدی بی مانند را در کیوتو به وجود آورده اند. ایناری فوشیمی

معبدی که برای خدای باروی و نعمت ساخته شده است. آرامش، زیبایی و فضای روحانی معبد روح شما را افسون خواهد نمود.

معبد فوشیمی عبادتگاهی است که هواداران آیین باستانی شینتو آن را برای عبادت خدای خود ایناری در بالای تپه های بلند شهر کیوتو ساخته اند. این معبد در ارتفاع 233 متری از سطح دریا واقع شده است و برای رسیدن به آن باید از یک راه 2 کیلومتری شگفت انگیز با مناظر فوق العاده عبور کرد. اما معروفترین راستا عبور معبد ستون های نارنجی هستند که به عنوان نماد معبد نیز شناخته می شوند.

داخل معبد ایناری فوشیمی از چند نیایشگاه کوچک تشکیل شده است. در بدو ورود به معبد مجسمه های متعدد از خدای ایناری قرار دارند که بیشتر مجسمه ها به صورت نر و ماده که نماد باروی در طبیعت هستند ساخته شده اند.

فوشیمی اینارو از معابد محبوب ژاپن است که با معماری منحصربه فرد خود سالانه میزبان بیش از 30 هزار گردشگر از سراسر دنیا است.

کارشناسان فروش تور در آژانس هواپیمایی خبرنگاران آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تور ژاپن هستند.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 664

به "معرفی جاذبه های گردشگری پرطرفدار ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری پرطرفدار ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید