خبرنگاران بهبود فضای کسب و کار شمار مقرری بگیران ساوه را کاهش داد

به گزارش مجله جاودان، ساوه- خبرنگاران - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوه گفت: تعداد مقرری بگیران و افراد دارای بیمه بیکاری این شهرستان به دلیل بهبود شرایط و فضای کسب و کار، در نیمه نخست سال جاری کاهش چشمگیری یافت.

خبرنگاران بهبود فضای کسب و کار شمار مقرری بگیران ساوه را کاهش داد

حسن حق پرست روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران، اضافه کرد: تعداد مقرری بگیران شهرستان ساوه در نیمه نخست امسال به یک هزار و 11 نفر کاهش یافت در حالی که شمار این افراد در مدت مشابه پارسال، یک هزار و 918 نفر بود.

وی، همچنین تعداد واحدهای فراوریی و صنعتی شهرستان ساوه که دارای حقوق معوق کارگری هستند را تا سرانجام نیمسال نخست پارسال، پنج واحد و شمار کارگرانی که حقوق شان هنوز پرداخت نشده را نیز 136 نفر اعلام کرد.

به گفته حق پرست، در 6 ماه اول سال گذشته، 17 واحد فراوریی ساوه دارای حقوق معوق بودند و در آن مقطع زمانی یک هزار و 841 کارگر با مشکل دریافت نکردن حقوق و مزایا دست به گریبان بودند اما با کوشش و پیگیری های مجموعه اداره و همکاری مدیران واحدهای فراوریی منطقه و همچنین بهبود شرایط فراوری، امسال این آمارها با کاهشی محسوس همراه شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت مراجعه نکردن حضوری متقاضیان به این اداره، سامانه الکترونیکی بیمه بیکاری راه اندازی شد تا فرایند نام نویسی و ثبت درخواست به صورت به آسانی انجام گردد.

وی با یادآوری دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب و همچنین راهبردهای دولت تدبیر و امید در خصوص ایجاد اشتغال، به بیان عملکرد مراکز کاریابی ساوه پرداخت و اضافه کرد: از ابتدای امسال تا سرانجام شهریور 654 نفر به وسیله کاریابی های ساوه دارای شغل شدند.

حق پرست گفت: در همین مدت افزون بر 500 نفر نیز به صورت مستقیم جذب واحدهای صنعتی و فراوریی شهرستان ساوه شدند.

وی در خصوص عملکرد حوزه تعاون شهرستان ساوه نیز، گفت: در نیمه نخست امسال هشت شرکت تعاونی تشکیل شد که زمینه اشتغال 96 نفر را فراهم کرد حال آنکه در مدت مشابه سال گذشته چهار واحد تعاونی با 73 اشتغال ایجاد شده بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوه همچنین برگزاری یک هزار و 488 ساعت دوره آموزشی برای اعضای تعاونی های این شهرستان را از اقدامات دیگر این دستگاه بیان کرد.

وی گفت: بازرسی مستمر از کارگاه و کارخانه های حوزه تحت پوشش برای برقراری مبانی حفاظتی و بهداشتی و ایمنی کار و همچنین انطباق شرایط کار با قوانین و مقررات ذیربط از جمله وظایف این اداره است که به همین دلیل با توجه به شیوع کرونا 659 مورد بازرسی از واحدهای فراوریی و صنعتی شهرستان ساوه انجام شد.

رئیس اداره کار شهرستان ساوه اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 615 فقره پرونده در کمیته بدوی و 380 پرونده نیز در کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور آنالیز شد که این تعداد در 6 ماهه اول پارسال 422 پرونده در کمیته بدوی و 155 پرونده در کمیته تجدید نظر بود.

حق پرست در خصوص فعالیت های مرتبط با حوزه روابط کار، گفت: از ابتدای امسال حدود 500 پرونده در مراجع حل اختلاف این اداره مورد رسیدگی نهاده شد که بالغ بر 35 درصد از آنها با کوشش و پیگیری های بعمل آمده مورد صلح و سازش واقع شد.

شهرستان ساوه با داشتن بزرگترین شهر صنعتی کشور (کاوه) و سه شهرک صنعتی دیگر محل فعالیت افزون بر 600 کارخانه با اشتغال بیش از 45 هزار کارگر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1273

به "خبرنگاران بهبود فضای کسب و کار شمار مقرری بگیران ساوه را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهبود فضای کسب و کار شمار مقرری بگیران ساوه را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید