خبرنگاران 230 تن از زباله تولیدی در مشهد از مبدا تفکیک می شود

به گزارش مجله جاودان، مشهد- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: روزانه در این کلانشهر 230 تن زباله از مبدا تفکیک می شود.

خبرنگاران 230 تن از زباله تولیدی در مشهد از مبدا تفکیک می شود

ابوالفضل کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: حدود 20 درصد از پسماند روزانه تولیدی شهروندان در مشهد از مبدا قابلیت تفکیک دارد که در حال حاضر حدود 11 درصد از این میزان از مبدا تفکیک می شود.

وی ادامه داد: پارسال جمع آوری هوشمند پسماند خشک به صورت آزمایشی در 2 منطقه از مشهد اجرا شد و با توجه به موفقیت این طرح و استقبال شهروندان از آن، طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد این طرح در کل شهر اجرایی می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در این طرح شهروندان می توانند از طریق اپلیکیشن سیمپ نسبت به سفارش جمع آوری زباله های خشک خود اقدام کنند و ارزش زباله خشک نیز در حساب شهروندان منظور شود.

کریمیان اضافه کرد: شهروندان در مرحله آزمایشی اجرای طرح هوشمندسازی جمع آوری پسماند خشک، استقبال خوبی داشتند و میزان مشارکت شهروندان در جمع آوری و تحویل زباله های خشک دو برابر شده بود.

وی ادامه داد: شهروندان مشهدی می توانند با نصب نرم افزار سیمپ ، درخواست خود برای جمع آوری پسماند خشک را ارسال کنند تا در کمترین زمان، نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی آنان اعزام و برای دریافت و خرید اقلام ضایعاتی آنان اقدام کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: برای توسعه این روش در کل شهر، فراخوان همکاری برای شرکتهای دانش بنیان و بخش خصوصی اعلام شده و متقاضیان دریافت مجوز فعالیت به عنوان مجری طرح می توانند با مراجعه به سایت این سازمان به آدرس WMO.MASHHAD.IR و یا با مراجعه به اداره امور قراردادهای سازمان مدیریت پسماند واقع در بزرگراه شهید کلانتری، بین میدانهای حافظ و غدیر ضمن آشنایی با شرایط و ضوابط مربوطه، درخواست خود را ارائه کنند.

روزانه به طور میانگین هزار و 857 تن پسماند در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد تولید می شود.

حدود 8.4 درصد از این حجم زباله شهروندان مشهدی را ضایعات و اشیاء پلاستیکی تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1108

به "خبرنگاران 230 تن از زباله تولیدی در مشهد از مبدا تفکیک می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 230 تن از زباله تولیدی در مشهد از مبدا تفکیک می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید