در پی شیوع ویروس کرونا؛ توقف جریان نفت آمریکای لاتین به چین سازمان بهداشت جهانی اعلام شرایط اضطراری بین المللی کردویروس کرونا در آمریکا تایید شد

به گزارش مجله جاودان، جریان نفت از آمریکای لاتین به چین در پی شیوع ویروس کرونای جدید که قیمت های نفت را به شدت پایین برده، متوقف شده و از هفته گذشته هیچ محموله نفتی از برزیل یا کلمبیا به چین صادر نشده است.

در پی شیوع ویروس کرونا؛ توقف جریان نفت آمریکای لاتین به چین سازمان بهداشت جهانی اعلام شرایط اضطراری بین المللی کردویروس کرونا در آمریکا تایید شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه های چینی یک سوم از نفت برزیل، کلمبیا و سایر کشور های آمریکای لاتین را خریداری می نمایند.

پیش بینی می گردد به دلیل محدودیت های سفر که با هدف جلوگیری از انتشار گسترده این ویروس مرگبار انجام شده است، تقاضا برای سوخت جت و بنزین به شدت افت پیدا کند. این امر روی فعالیت پالایشگاه های نفت که ناچارند در مقطعی فراوریشان را پایین بیاورند، تاثیر خواهد گذاشت.

در آمریکای لاتین، برزیل تامین نماینده اصلی نفت برای پالایشگاه های مستقل چینی است که بیش از پالایشگاه های دولتی در برابر تاثیر تقاضای کمتر آسیب پذیر هستند.

طبق گزارش بلومبرگ، شمار تلفات ویروس جدید به 170 نفر افزایش پیدا نموده و بیش از 8000 نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند.

وحشت پیرامون تاثیر منفی شیوع این ویروس مرگبار روی تقاضا برای نفت و قیمت ها به حدی شدید بوده که اوپک اعلام نموده است سرگرم آنالیز جلو انداختن نشست مارس است، زیرا واکنش بازار به این ویروس باعث افت شدید قیمت های نفت شده است.

منابع مطلع اظهار نموده اند که این گروه در حال آنالیز تمدید توافق کاهش فراوری فعلی خود بوده و همه گزینه ها روی میز است.

با وجود این که فراوری نفت لیبی به دلیل مسدود شدن بنادر صادرات نفت توسط نیرو های ژنرال خلیفه حفتر، حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا نموده است، اما قیمت های نفت طی یک هفته گذشته نزول شدیدی را تجربه کردند، زیرا ترس از افت تقاضا اکنون تاثیر بسیار قوی تری نسبت به اختلالات عرضه روی بازار دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل اعلام نموده که سفر همه کارمندانش به چین را به دلیل شیوع این ویروس متوقف نموده، اما ارسال نفت به چین ادامه خواهد داشت.

اگر تقاضا برای نفت ضعیف گردد، برزیل در میان صادرنمایندگان نفت به چین بیشترین آسیب را خواهد داد. عمده صادرات نفت پتروبراس در 9 ماه نخست سال 2019 به مقصد چین بوده و 72 درصد از نیم میلیون بشکه در روز فراوری این شرکت صادر شده است. خرید نفت سبک و مدیوم که در میدان لولا فراوری می گردد برای ژانویه و فوریه بیش از 500 هزار بشکه در روز بوده است.

--

بیشتر بخوانید:

سازمان بهداشت جهانی اعلام شرایط اضطراری بین المللی کرد

ویروس کرونا در آمریکا تایید شد

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 661

به "در پی شیوع ویروس کرونا؛ توقف جریان نفت آمریکای لاتین به چین سازمان بهداشت جهانی اعلام شرایط اضطراری بین المللی کردویروس کرونا در آمریکا تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی شیوع ویروس کرونا؛ توقف جریان نفت آمریکای لاتین به چین سازمان بهداشت جهانی اعلام شرایط اضطراری بین المللی کردویروس کرونا در آمریکا تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید