کرونا توافق تجاری آمریکا-چین را تحت الشعاع قرار می دهد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید شیوع ویروس کرونا ممکن است فاز نخست توافق تجاری با چین را تحت الشعاع قرار دهد.

کرونا توافق تجاری آمریکا-چین را تحت الشعاع قرار می دهد

با تور ارزان چین لحظه آخری سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

لازم به ذکر است دولت چین از افزایش شمار قربانیان کرونا در این کشور به هزار و 113 نفر نفر اطلاع داد.

این ویروس جدید از ابتدای شیوع خود در ماه دسامبر تا به امروز بیش از 25 هزار نفر را در سرتاسر دنیا آلوده نموده است.

در این میان، شماری از کشورها با اعزام هواپیماهایی به چین اتباع و کارکنان رسمی خود را که در چین اقامت دارند، به طور اضطراری از این کشور خارج نموده اند.

چین و ایالات متحده چهارشنبه 15 ژانویه به طور رسمی مرحله نخست توافق نامه مالی و تجاری خود را امضا کردند.

طبق این توافق، صادرات آمریکا به چین افزایش چشمگیری پیدا می نماید به طوری که پکن در یک دوره دو ساله 200 میلیارد دلار کالای بیشتر از آمریکا در مقایسه با سال 2017 خریداری می نماید. آمریکا با این اقدام می خواهد کسری تجاری این کشور در مقابل چین را که در سال 2018 به رقم 420 میلیارد دلار رسیده بود جبران کند.

در مقابل آمریکا از اعمال تعرفه های جدید روی کالاها و خدمات چین خودداری می نماید و نیمی از تعرفه های اعمال شده روی 120 میلیارد دلار کالاهای وارداتی چین را هم از 15 درصد به 7.5 درصد کاهش می دهد.

خرید هواپیما، خودرو، قطعات خودرو، ماشین های کشاورزی و ابزارآلات پزشکی از جمله کالاهایی است که چین باید از آمریکا طبق این قرارداد خریداری کند. همچنین در بخش کشاورزی نیز میزان خرید چین از ایالات متحده نسبت به سال 2017 باید با افزایش 32 میلیارد دلاری روبرو گردد.

در بخش انرژی نیز پکن باید خریدهای خود از واشنگتن را تا حدود 50 میلیارد دلار افزایش دهد.

پیش بینی می گردد این توافق آتش 18 ماهه درگیری تعرفه ای بین این دو کشور را فعلا خاموش کند.

در این توافقنامه همچنین قید شده چنانچه چین بخشی از آن را نقض کند، آمریکا می تواند همۀ تعرفه های لغو شده را دوباره بر کالاهای چینی تحمیل کند. تا پیش از شیوع کرونا، انتظار می رفت به زودی مذاکرات برای فاز دوم توافق تجاری شروع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 688

به "کرونا توافق تجاری آمریکا-چین را تحت الشعاع قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا توافق تجاری آمریکا-چین را تحت الشعاع قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید