در یک مصاحبه شغلی به پرسش انگیزه شما چیست چه پاسخی دهیم؟

به گزارش مجله جاودان، شما رزومه خود را روی کاغذ چاپ نموده اید و سوالات فنی را در جلوی آینه تمرین نموده اید. مصاحبه شغلی شما فردا است و یک سوال ساده برای سرانجام آماده سازی خود باقی گذاشته اید: انگیزه شما چیست؟ شما برای پاسخ فکر می کنید.

در یک مصاحبه شغلی به پرسش انگیزه شما چیست چه پاسخی دهیم؟

در واقع چه انگیزه ای برای شما ایجاد می گردد و آیا چیزی که آماده نموده اید برای پاسخ دادن مناسب است؟ این لحظه ای است برای درخشش شما و از دست دادن فرصت ممکن است برای شما به قیمت از دست دادن یک کار رویایی هزینه داشته باشد.

برای درک چگونگی پاسخ دادن به سوال درباره انگیزه یا هر سوال دیگری در مصاحبه شغلی برای این موضوع، شناخت هدف سوال مفید است. آنچه که آنها واقعاً سعی می نمایند در اینجا دریابند این است که آیا شما برای شرکت مناسب هستید یا خیر. به عبارت دیگر، آیا آنها می توانند هشت ساعت در روز شما را تحمل نمایند؟

انگیزه شخصی شما چه ارتباطی با آن دارد؟ هیچ چیز و همه چیز به طور همزمان. هیچ چیز زیرا پاسخ شما قرار نیست معامله ای را انجام دهد یا از بین ببرد. همه چیز به این دلیل است که نحوه پاسخ دادن به این سوال معین می نماید که آیا شما ارزش های مشابهی را با کارفرمای بالقوه خود دارید و اگر اینطور باشد شانس شما برای داشتن دفتر مشترک با آنها در آینده به طور عجیبی افزایش می یابد!

چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟ چند سوال در بر دارد. در میان آنها چه چیزی صبح شما را بیدار می نماید؟ و چه چیزی شب ها شما را بیدار نگه می دارد؟ و از آنجا که بسیاری از موقعیت ها و افراد مختلف در آنجا هستند، هیچ پاسخ مناسبی وجود ندارد که موفقیت را تضمین کند. بدون هیچ جواب غلطی، قطعاً راهی برای پاسخ نادرست به آن وجود دارد. تشخیص این تفاوت کلیدی است.

شما می توانید طیف گسترده ای از موارد را داشته باشید که باعث پیشرفت شما می گردد. تجویز چیزی خاص برای تبادل نظر در مصاحبه خود معادل کوشش برای قرار دادن شخصیت منحصر به فرد خود در یک جعبه استاندارد است.

همه ما متفاوت هستیم و پاسخ شما به انگیزه شما چیست؟ همچنین باید متفاوت باشد بنابراین تنها راه ارائه واقعی هدایت مفید برای بهترین راه ها جهت پاسخ دادن به این سوال، تشریح نحوه پاسخ ندادن به آن است. با درک آن، شما کاملاً مجهز هستید که پاسخ خود را میخکوب نماینده ارائه کنید.

1. پاسخ خوب کلیشه ای مانند تنبلی به نظر می رسد

چه چیزی انگیزه شماست؟ وقتی چنین سوالی پیش می آید، ساده ترین راه برای جلوگیری از پاسخ خوب این است که شما را به عنوان فردی با اخلاق خوب و ارزش های پایدار نشان می دهد. من دوست دارم به مردم یاری کنم و پیشرفت آنها را ببینم به نظر قانونی و کاملاً مناسب است. با این وجود، در قالب بندی جواب شما یک خطر پنهان وجود دارد. به طور پیش فرض به چنین پاسخی ، دقیقاً مانند بقیه خواهید بود. چون حدس بزنید، آنها همچنین می خواهند خود را در پرتو خوبی نشان دهند (و به مردم یاری نمایند و پیشرفت آنها را ببینند)!

اگر پاسخ شما به نظر می رسد چیزی است که کسی دیگری نیز می گوید، کارایی نخواهد داشت. چرا؟ زیرا هر چقدر خوب به نظر می رسد کلی است و اجازه نمی دهد شخصیت شما حتی برای کمی بدرخشد.

ممکن است واقعاً کار شما همان چیزی باشد که قرار بود به آن پاسخ دهید اما بسیاری از نامزدهای دیگر نیز فکر می نمایند که این فضایل را دارند. بنابراین هر پاسخی را به مصاحبه نمایندگان خود بدهید، تمام آنچه که آنها می شنوند سر و صدا است. آنها قبلاً نسخه ای از این را از پنج نامزد دیگر امروز شنیده اند! بسیار کم این احتمال وجود دارد که آنها آنچه شما گفته اید را به یاد بیاورند. نکته آخر، هیچ پیش فرضی برای جواب استاندارد خوب نیست.

2. قدرت تکرار ارزش های شرکت را دست کم نگیرید

نکته ای که در هر مصاحبه شغلی از آن یاد می گردد درک کاندیدا از ارزش های شرکت است. آمادگی و تحقیقات قبلی قطعاً چند امتیاز در ستون شما اضافه می نماید.

با این حال، ارزش های شرکت به عنوان پاسخ شما به انگیزه شما چیست؟ استراتژی بدی نیست این ممکن است مصاحبه نمایندگان شما را از جریان افکار خود خارج کند زیرا آنها چیزی آشنا می شنوند که قطعاً چیز خوبی است. یک پاسخ مبتنی بر ارزش شرکت، حداقل امتیاز مثبتی است که همه می توانند آن را بگیرند.

تمامیت، فزونی و کار گروهی ممکن است حداقل به طور کلی مانند چیزی باشد که باید بگویید. بخش بازاریابی شرکت احتمالاً چند هفته و اندکی بودجه صرف نوشتن ارزش ها نموده است. بنابراین آنها حرف های قانع نماینده ای دارند. با این حال، شما به سادگی با تکرار آنها، می توانید به عنوان فردی خوشایند و اصیل شناخته شوید.

بدون تفسیر خود شما هم، آنها دقیقاً مانند هر جواب خوب دیگری هستند برای درک آن به نکته بالا مراجعه کنید!

3. اعتبار افراطی را برای رشد خود نگه دارید

اگر پولی را که به شما انگیزه می دهد مهم بدانید، مصاحبه نمایندگان به جای پاسخ متفکرانه، صراحت شما را به خاطر می آورند اما کمی برایشان عجیب خواهد بود و پاسخ صادقانه شما یک مشکل است.

در حقیقت، این تنها راه برای نزدیک شدن به هر سوالی است، در غیر این صورت خطر ادعاهایی را دارید که نمی توانید آنها را حفظ کنید. مشکل از زمینه است - داستان شما - که بدون آن هر پاسخ مستقیمی ممکن است عجیب به نظر برسد.

یک راه این است که می گوید بهبود اقتصادی تنها انگیزه شما برای کار است. راهی وجود دارد که بگوییم اگر این همان چیزی باشد که واقعاً هست این شغل سنگی برای یک چیز بزرگتر است. اگر می توانید داستانی بگویید که زمینه انگیزه (صادقانه) شما را عنوان کند، نیازی نیست که اصالت را فدا کنید تا همچنان مورد استقبال خوبی قرار بگیرید و این داستان اصلی ترین بخش پاسخ دادن به انگیزه شما چیست؟ می باشد.

نحوه بیان این داستان چیزی است که شما را از بقیه متمایز می نماید.

جمع بندی - داستان شما کلید موفقیت تان است

پاسخ معتبر براساس داستانی که انگیزه واقعی شما را نشان می دهد و ارزش های شما را نشان می دهد که با ارزش های شرکت نیز همسو است، بهترین راه برای پاسخ دادن به سوال انگیزه شما چیست؟ می باشد.

حالا بیایید آن را قطعه قطعه کنیم. قالب داستان نحوه دریافت اطلاعات به بهترین شکل است. به عنوان مثال، بعید است بدانید که هر روز آتش نشانان در شهر شما چه تعداد تماس دریافت می نمایند اما داستان در خصوص نجات یک بچه گربه از خانه ای در حال سوختن یکی از آنهاست که مطمئناً قلب شما را تسخیر نموده است!

بنابراین، وقتی روایتی را برای چه چیزی برای شما انگیزه ایجاد می نماید؟ می گویید، شما توانایی شناختی مصاحبه نماینده خود در مصاحبه شغلی را برای پردازش اطلاعات به بهینه ترین روش تنظیم می کنید. کلمات با دقت انتخاب شده و هوشمندانه است زیرا مخاطب شما آن را به خاطر می آورد!

همه داستان ها داستان خوبی برای مصاحبه شغلی شما نیستند. اما این بدان معنا نیست که شما باید آن را تحریف کنید! رادار عدم اصالت افراد مدرن کاملاً دقیق تنظیم شده است. بنابراین کارفرمایان احتاقتصادی خود را فریب ندهید و یک داستان واقعی برای آنها تعریف کنید!

تعجب آور نیست که شما ممکن است تمایل بیشتری به ساختن چیزی داشته باشید تا اینکه یک قسمت واقعی از زندگی خود را به اشتراک بگذارید. معمولاً ترجیح می دهیم تجربیات بی نظیری که داشته ایم را مخفی کنیم به جای اینکه از آنها برای پیشبرد مان استفاده کنیم اما به یک فرد خارق العاده فکر کنید. هیچ یک از این افراد با انجام کاری که دیگران انجام می دادند به جایی که هستند نرسیدند. بنابراین محکم پشت یک داستان واقعی از گذشته خود بایستید تا شما را به طور خاص و در این مصاحبه شغلی به شکلی منحصر به فرد جلوه دهد. در آن داستان، چه چیزی شما را به نتیجه ای رساند که شما را قویتر کرد؟

شرح شما در هر لحظه تحول آفرین از گذشته شما تأثیرات آن را تقویت می نماید. در اینجا نشانگر شایستگی های خوب شما است که در ابتدا ذکر شد. اما اکنون، شما به قول خودتان درباره آنها صحبت می کنید. در اینجا ارزش های شما وجود دارد، به مردم اجازه می دهد تا درک نمایند چرا شما را در تیم خود می خواهند. در اینجا لحظه ای است که شما نشان می دهید چگونه ماموریت شرکت با وظیفه تان همسو است.

اکنون هر یک از تحقیقات اضافی که در خصوص شرکت انجام داده اید، از یک اقدام خوشایند، به استدلال هایی برای تقویت نامزدی شما تبدیل می گردد. شما به خودتان وفادار می مانید و به آنچه می خواهید می رسید!

قدم بعدی چیست؟

گفتن داستان خودتان معتفزونین و قدرتمندترین راه برای پاسخ به در سوالات مصاحبه شغلی است. چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟ فقط یک نمونه است و گرچه ما اغلب در تعمیم این ایده تبحر داریم اما وقت آن که فرا برسد، برای عملی کردن آن مشکلاتی داریم.

اما این کار بسیار محافظه کارانه است! چه کسی فروش نوشته های من در بازار برایش مهم است؟ یا آنها از حکایات من در خصوص کار من در آشپزخانه رستوران قدردانی نخواهند کرد.

هر وقت این افکار برای جلوگیری از خود واقعی شما ایجاد می گردد، شما سعی می کنید فقط برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایان آینده خود، جلوی آن را بگیرید! و به خود یادآوری می کنید که در هر مصاحبه شغلی آنها را تحت تاثیر قرار دهید.

اگر فکر می کنید داستان شما چیزی نیست که آنها خوششان بیاید، اولاً به جای آنها تصمیم نگیرید. ثانیا، شاید اینها افرادی نباشند که شما حتی می خواهید با آنها کار کنید.

بنابراین وقتی سوال انگیزه شما چیست؟ را پرسیدند، داستان خود را به زیبایی و صمیمانه تعریف کنید. بهترین خود را نشان دهید. بگذارید این بهترین بودن شما به یک اصل تغییرناپذیر تبدیل گردد.

منبع:

lifehack

منبع: هفت گنج
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1360

به "در یک مصاحبه شغلی به پرسش انگیزه شما چیست چه پاسخی دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در یک مصاحبه شغلی به پرسش انگیزه شما چیست چه پاسخی دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید