راه اندازی مرکز خدمات تخصصی فناوری های آزمایشگاهی فام

به گزارش مجله جاودان، پژوهشکده سرطان معتمد با دریافت موافقت اصولی مرکز تخصصی فناوری های آزمایشگاهی (فام) برگ زرینی دیگر در لوح افتخار خود آفرید.

راه اندازی مرکز خدمات تخصصی فناوری های آزمایشگاهی فام

دکتر رامین صرامی فروشانی معاون پژوهش فناوری و خدمات تخصصی این پژوهشکده درمورد راه اندازی این مرکز گفت: در آستانه برگزاری جشن چهلمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، پژوهشکده سرطان معتمد موافقت اصولی راه اندازی مرکز تخصصی فناوری های آزمایشگاهی را اخذ کرد.

وی پایه و اساس پیشرفت و دستیابی به فناوری های جدید را انجام پژوهش های کاربردی، منظم و دارای برنامه ذکر کرد و اضافه نمود: این دستیابی نیازمند دسترسی آسان محققان به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و استاندارد است از این رو ایجاد مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاهی در حوزه فناوری های پیشرفته و راهبردی، یکی از راهکارهای اجرایی مدیریت این موضوع به شمار می آید.

معاون پژوهش فناوری و خدمات تخصصی پژوهشکده معتمد به بهره مندی پژوهشکده از جدیدترین فناوری های آزمایشگاهی و جذب برترین محققین داخلی و نخبگان ایرانی خارج از کشور به این مجموعه خبر داد و شرح داد: مرکز خدمات تخصصی فناوری های آزمایشگاهی معتمدفام با هدف هم افزایی توانمندی های آزمایشگاهی در حوزه های مختلف فناوری های پیشرفته و راهبردی، در نظر دارد تا با ایجاد مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاهی ضمن ارایه خدمات مرتبط، امکانات تحقیقاتی موجود را در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی در اختیار سایر مراکز فعال در این حوزه قرار دهد.

صرامی فروشانی با تاکید بر این نکته که این مجموعه الگویی برای استفاده بهینه از زیرساختارهای موجود در سطح ملی خواهد بود، شرح داد: راه اندازی این مرکز خدمات تخصصی کاملا با اولویت های علم و فناوری کشور هم سو بوده و در سند نقشه جامع علمی کشور واقع شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1161

به "راه اندازی مرکز خدمات تخصصی فناوری های آزمایشگاهی فام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز خدمات تخصصی فناوری های آزمایشگاهی فام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید