ساعات بازدید موزه های همدان افزایش یافت

به گزارش مجله جاودان، افزایش ساعت بازدید گردشگران از 14 موزه تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان به مناسبت رویداد همدان2018 اعلام شد .

ساعات بازدید موزه های همدان افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از کمیته اطلاع رسانی رویداد همدان2018 مجید جهانگیری، مسئول امور موزه ها و بناهای اداره کل میراث فرهنگی همدان امروز چهارشنبه 27 تیر با اعلام این خبر گفت: ساعات کار موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش در کل استان همدان از ساعت 8/30 لغایت 20 خواهد بود.

مجید جهانگیری بیان کرد: درصورت استقبال گسترده بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و در راستای رفاه حال گردشگران در زمان حضور در استان ساعت بازدید از موزه ها تا ساعت 22 قابل تمدید است.

او با اشاره به اهمیت رویدادهای جهانی گردشگری در سال 2018 در همدان گفت: امروزه در کشورهای مختلف جهان موزه های متعدد آثار باستانی، مردم شناسی، طبیعی، حیوانات، وحوش و غیره، مجموعه تاریخی آن کشورها را بازگو می نماید ما هم باید با محوریت رویداد همدان 2018 از ظرفیت موزه ها برای معرفی داشته های همدان بهره مند شویم.

او اضافه کرد: می توان گفت فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیا و وسایلی که در موزه ها جمع آوری گردیده، شناخته می گردد.

جهانگیری افرود: در همین زمینه استان همدان نیز به عنوان یکی از پنج استان برتر تاریخی گردشگری ایران و همچنین به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین گنجینه با ارزشی از موزه های مختلف را در دل خود جای داده که در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است.

استان همدان گنجینه های با ارزشی از تاریخ و تمدن را در دل خود جای داده که هر کدام از این گنجینه های باارزش در موزه های 14گانه این استان خود نمایی می نماید که با توجه به روز جهانی موزه پرداختن به صندلی ارزشی موزه ها در انتقال فرهنگ و تمدن گذشتگان و همچنین نقش و صندلی آن در نشان دادن هویت تاریخی استان همدان و بیان ویژگی های آنها خالی از لطف نیست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 14

به "ساعات بازدید موزه های همدان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعات بازدید موزه های همدان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید