ضرورت ثبت مشخصات 50 قلم کالا در سامانه جامع انبارها

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران/فارس رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر ضرورت ثبت موجودی و ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها گفت: براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، تمام واحدهای ذخیره سازی یا نگهداری کالا موظفند با مراجعه به سامانه جامع انبارها نسبت به ثبت الکترونیکی مشخصات و اطلاعات موجودی 50 قلم کالای مشمول اقدام کنند.

ضرورت ثبت مشخصات 50 قلم کالا در سامانه جامع انبارها

حمیدرضا ایزدی گفت: این 50 قلم در 22 گروه کالایی شامل برنج، روغن نباتی، قند و شکر، گوشت قرمز، مرغ، نان، لبنیات، ماکارونی، حبوبات (انواع عدس، لوبیا، لپه و نخود)، چای، خرما، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی، میوه و مرکبات، نهاده های دامی، پودر شوینده، فولاد، سیمان خاکستری، کاغذ و لاستیک خودرو می شود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان صمت فارس، ایزدی تاکید کرد: از این پس رصد و پایش و جابه جایی کالا در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبارها انجام می شود، بنابراین ثبت موجودی، ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری از این اقدام خودداری کنند، کالای آن ها به عنوان کالای احتکار شده ضبط و ثبت شده و مشمول جرائم احتکار کالا می شود.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه با محتکران و متخلفان برخورد قانونی می شود، اضافه نمود: در صورت شناسایی تخلفات، علاوه بر عرضه کالاها به شبکه دولتی، متخلفان به پرداخت جریمه برابر با 70 درصد ارزش کالا ملزم شده و در مراجع قضایی با آن ها به عنوان محتکر و قاچاقچی کالا برخورد قانونی انجام خواهد شد.

ثبت اطلاعات در خارج از سامانه اعتباری ندارد

ایزدی تاکید کرد: اعلام موجودی و ثبت اطلاعات خارج از بستر این سامانه، اعتباری نداشته و رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول اعلام موجودی محسوب نمی شود.

او با ابراز تاسف از اینکه برخی صاحبان کالا و بهره برداران انبارها به رعایت تکلیف قانونی خود در سامانه یاد شده عمل ننموده و مسئولیت ثبت رسید یا حواله را به دیگری واگذار می کنند، گفت: مسئولیت ثبت رسید یا حواله در سامانه جامع انبارها بر عهده بهره بردار رسمی انبار است. چرا که ملاک شناسایی فرد حقیقی یا حقوقی ثبت اطلاعات در این سامانه، شخصی است که طبق اطلاعات درج شده در سامانه به عنوان بهره بردار رسمی معرفی شده و مسئولیت ورود و خروج کالا به وی واگذار شده است.

رئیس سازمان صمت فارس به صاحبان کالا توصیه کرد: ضروری است که مشخصات و اطلاعات کالاهای یاد شده را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند و برای جلوگیری از اعمال جریمه و خسارت، رسید یا حواله آن را دریافت کنند.

ایزدی با تاکید بر این که رصد، پایش و کنترل مستمر فعالیت انبارها و سردخانه های استان در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفته، یادآور شد: صحت اطلاعات به طور مداوم رصد و نظارت می شود و در صورت شناسایی هر گونه تخلف با متخلفان و محتکران برابر با قانون به شدت برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول از مردم خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلف، موارد را از طریق تلفن 124 ستادخبری سازمان صمت فارس اطلاع رسانی نموده، تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1476

به "ضرورت ثبت مشخصات 50 قلم کالا در سامانه جامع انبارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ثبت مشخصات 50 قلم کالا در سامانه جامع انبارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید