طول عمر تاسیسات آبی ساختمان با نانوپوشش مقاوم افزایش می یابد

به گزارش مجله جاودان، یک شرکت دانش بنیان نانویی برای افزایش طول عمر تاسیسات آبی ساختمان از فناوری نانوپوشش دهی با آندایزنیگ استفاده می نماید.

طول عمر تاسیسات آبی ساختمان با نانوپوشش مقاوم افزایش می یابد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت دانش بنیان نانویی با طراحی خط فراوریی برای ایجاد لایه نانوپوشش ضدخوردگی، امکان فراوری لایه مقاوم به خوردگی را برای طیف وسیعی از محصولات فراهم نموده است.

امین حکیم زاد، مدیر فراوری شرکت نانو آبکار ایساتیس درباره این خط فراوری می گوید: آندایز کردن آلومینیم یک فناوری رایج در صنعت است، اما با نوآوری و ایجاد تغییراتی در فرآیند آندایزینگ اقدام به ایجاد لایه های نانوساختار روی سطوح مختلف کردیم. برای ایجاد این لایه های نانوساختار ما اضافه نمودنی های ویژه ای را به محلول آندایزینگ آلومینیم اضافه می کنیم که فناوری آن به صورت انحصاری در اختیار شرکت نانو آبکار ایساتیس است. همچنین زیرساخت ها و تجهیزات مورد احتیاج برای این فرآیند نیز به صورت اختصاصی برای ایجاد لایه نانوساختار طراحی و ساخته شده است. برای مثال ما از جریان پالسی به جای جریان های مستقیم استفاده می کنیم که رکتیفایر مخصوصی برای این کار طراحی و ساخته شده است.

حکیم زاد می افزاید: با این فناوری می توان پوشش هایی از جنس اکسیدآلومینیم روی سطوح مختلف ایجاد نمود که ما از آن برای پوشش دهی کلکتور های آلومینیمی استفاده می کنیم. کلکتور ها به عنوان جمع کننده و تقسیم کننده در تاسیسات آبی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این کلکتور ها معمولا از جنس آلیاژ های مس و روی مانند برنج هستند. قیمت بالای برنج به همراه وزن بالای آن از مسائل عمده قطعات ساخته شده با این آلیاژ است. این شرکت کلکتور های آلومینیومی مقاوم در مقابل خوردگی با پوشش نانو ساختار اکسید آلومینیم فراوری و به بازار عرضه می نماید. این پوشش نانوساختار روی آلیاژ آلومینیم به روش آندایزینگ ایجاد می گردد.

به گفته مدیر فراوری این شرکت نانویی، با استفاده از این نانوپوشش می توان عمر کلکتور ها را تا چند دهه افزایش داد. یکی از مزیت های این روش آن است که می توان با اضافه نمودن بعضی پیگمنت های فلزی، رنگ خاصی روی قطعات ایجاد نمود. با این کار ظاهر محصول را می توان برحسب احتیاج مشتری تغییر دارد.

حکیم زاد از کاربرد های مختلف این نانوپوشش در محصولات مختلف اطلاع داد و اضافه نمود: این نانوپوشش برای افزایش مقاومت به خوردگی درمحصولاتی نظیر ظروف آشپزخانه نیز کاربرد دارد به طوری که در حال حاضر ما به دنبال راه اندازی خط فراوریی برای جایگزین کردن این پوشش ها به جای تفلن های رایج در ظروف آشپزخانه هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 591

به "طول عمر تاسیسات آبی ساختمان با نانوپوشش مقاوم افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طول عمر تاسیسات آبی ساختمان با نانوپوشش مقاوم افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید