فیس بوک حساب های جعلی رومانی و بریتانیا را مسدود کرد

به گزارش مجله جاودان، فیس بوک اقدام به مسدود کردن حساب های جعلی سیاسی در رومانی و بریتانیا نموده است. هدف از این اقدام ایجاد امنیت در این شبکه مجازی است.

فیس بوک حساب های جعلی رومانی و بریتانیا را مسدود کرد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیسبوک در کوشش است تحرکات سیاسی رومانی و بریتانیا را محدود کند. فیس بوک می گوید اخیرا شبکه ای از حساب های جعلی را در بریتانیا کشف نموده که سخنان و گفتگوهای متخاصم سیاسی را توسعه می دهد.

این گزارش می گوید که رومانی اقدام به رواج حساب های جعلی در حمایت از حزب سوسیال دموکرات کشور رومانی نموده است. فیس بوک می گوید یک صفحه را نیز در بریتانیا با حدود 175 هزار کاربر مسدود نموده است. این در حالی است که یک حساب کاربری موجود در اینستاگرام با 4500 دنبال نماینده مسدود شده است.

فیس بوک می گوید میخواهد تمامی حساب های دروغین که مقالات، فیلم ها و الگوهای رفتاری را با هدف تحریک مردم، اشاعه نفرت و تقلب در بریتانیا و رومانی توسعه می دهند را حذف کند.

این غول رسانه های اجتماعی روز پنج شنبه در وبلاگ خود خاطرنشان کرد که 137 حساب از فیس بوک، اینستاگرام و ... حذف نموده است. ناتانیل گلیچر رئیس بخش امنیت سایبری فیسبوک گفت که این پلت فرم، شبکه ای از افرادی را که حساب های دروغین را در ایالات متحده اداره می نمایند، کشف نموده است.

در همین حال، در رومانی، این شرکت خاطرنشان کرد که حساب های جعلی و واقعی را در پست های پلتفرم پخش شده در حمایت از حزب سوسیال دموکرات (PSD) کشور پیدا نموده است. فیس بوک گفت، بعضی از حسابها مربوط به فردی است که با PSD مرتبط است.

فیس بوک گفته که یکی ا صفحات جعلی موجود در بریتانیا حدود 175 هزار دنبال نماینده داشته است در حالی که یک حساب اینستاگرامی نیز 4500 فالور جذب نموده بود.

فیس بوک به طور فزاینده ای در پی شفاف سازی و کاهش نفوذ افراد سیاسی در شبکه های اجتماعی است.دولت بریتانیا در جریان همه پرسی در خصوص برگزیت فیسبوک را محکوم به سل انگاری نموده بود و اکنون فیس بوک در پی جبران است.

منبع: انتخاب
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2199

به "فیس بوک حساب های جعلی رومانی و بریتانیا را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک حساب های جعلی رومانی و بریتانیا را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید