قیمت ماسک در کرمان چند؟

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران/کرمان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، قیمت مصوب برای ماسک های سه لایه ای 3500 تومان و برای ماسک های پارچه ای یکبار برای مصرف کننده 950 تومان است.

قیمت ماسک در کرمان چند؟

امین غفاری عصر امروز چهارشنبه 28 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه الکل ماده اصلی برای تولید مواد ضدعفونی کننده می باشد، یک کارخانه تولیدی با ظرفیت 3 هزار لیتر الکل اتانل در استان کرمان مشغوله به فعالیت است که بخش زیادی از تولیدات این کارخانه در بیمارستان ها و بخشی از آن در داروخانه ها توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر بحث توزیع الکل برعهده دانشگاه علوم پزشکی است و سازمان صمت متولی تولید الکل است، ادامه داد: به غیر از این کارخانه تولیدی الکل، در سطح استان سه واحد فعال دیگر با ظرفیت روزانه 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده دست وجود دارد اما به دلیل آنکه ماده اولیه مواد ضدعفونی(الکل) به اندازه نیاز این واحدها در استان تامین نمی شود لذا روزانه حدود 2 هزار لیتر بیشتر نمی توانند ماده ضدعفونی کننده تولید کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به تولید ماسک در استان کرمان بیان نمود: سه واحد تولید ماسک داریم که ماسک سه لایه و ماسک های اداری، بهداشتی و صنعتی تولید می کنند و این ماسک ها کاربری بیمارستانی ندارند ضمن آنکه باید بیان نمود در گذشته این واحدهای تولیدی را در استان به دلیل عدم نیاز، نداشتیم اما اکنون این سه واحد ما توان تولید 30 هزار ماسک در روز در سطح استان دارند اما در حال حاضر این واحدها روزانه حدود 8 هزار ماسک صنعتی و بهداشتی تولید می کنند.

غفاری با بیان این مطلب که عرضه عمومی ماسک در استان نداریم و ماسک های تولیدی صرفا برای دستگاه ها و کادرهای اداری و ... است اضافه کرد: امروز حدود 15 هزار ماسک در سطح استان تولید کردیم که 5 هزار ماسک آن صنعتی بوده اند همچنین براساس ستاد تنظیم بازار استان قیمت مصوب برای ماسک های سه لایه ای 3500 تومان و برای ماسک های پارچه ای یکبار مصرف قیمت برای مصرف کننده 950 تومان است.

وی با اشاره به کمبود ماسک در سطح استان بیان نمود: برای اولین بار در استان کرمان پارچه ماسک تولید شده است و روزانه 3 هزار متر مربع پارچه در کارخانه فاستونی کرمان در حال تولید است که واحدهای تولیدی ماسک می توانند به این کاراخانه مراجعه و پارچه مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معاون صمت استان کرمان بیان نمود: زمانی که میزان تولید ماسک به حدی باشد که بتوانیم عرضه عمومی داشته باشیم در آن زمان زیرساخت توزیع آن را از طریق اینترنت فراهم خواهیم کرد.

غفاری بیان نمود: براساس آخرین مصوبات وزارت صمت، برای تولید الکل فعلا نیازی به مجوز سازمان صمت ندارد و واردات الکل نیز آزاد است و افراد می توانند از خارج کشور الکل را وارد کنند و هر کسی بتواند الکل برای استان وارد کند ما آنها را به واحدهای تولیدی متصل خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 914

به "قیمت ماسک در کرمان چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ماسک در کرمان چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید