لیبی و سوریه محور تبادل نظر های روسای جمهور فرانسه و روسیه

به گزارش مجله جاودان، امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین با یکدیگر درباره جنگ لیبی و سوریه تبادل نظر و رایزنی کردند.

لیبی و سوریه محور تبادل نظر های روسای جمهور فرانسه و روسیه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور فرانسه و روسیه بصورت ویدئو کنفرانس با یکدیگر تبادل نظر کردند.

بر این اساس، مکرون در این تبادل نظر تاکید نمود: اطمینان دارم با روسیه در بعضی موضوعات از جمله بحران لیبی می توانیم به پیشرفت هایی برسیم. فرانسه و روسیه منافع مشترکی دارند که ثبات لیبی از آن جمله اند.

در بیانیه ای که کاخ الیزه منتشر کرد آمده است: رئیس جمهور روسیه به مکرون گفت من از احساسات و حساسیت های شما برای سازماندهی کاری مشترک درباره بسیاری از موضوعات مورد علاقه دو طرف مطلع هستم. ما از پیشنهاد های شما به هر نحو ممکن حمایت خواهیم کرد.

به گفته یک منبع نزدیک به پوتین، دو رئیس جمهور به ویژه به بحران لیبی اشاره نمودند. امانوئل مکرون نگرانی خود را از تقویت حضور ترکیه در حمایت از دولت فائز السراج در لیبی ابراز کرد. او همچنین به مداخلات خارجی در حمایت از خلیفه حفتر، یکی دیگر از طرف های درگیر در لیبی و نیروی واگنر، یک گروه مزدور روس که به نزدیک بودن به رئیس جمهور روسیه مشهور است اشاره نمود.

در حالیکه نیرو های دولت وفاق ملی اخیرا پیروزی های مهمی در برابر نیرو های خلیفه حفتر به دست آورده اند، این منبع اضافه نمود ولادیمیر پوتین پاسخ داد ما باهم برای برقراری آتش بس بر اساس اوضاع نظامی کنونی همکاری خواهیم کرد.

روسای جمهور فرانسه و روسیه همچنین درباره جنگ داخلی سوریه با یکدیگر به تبادل نظر و رایزنی پرداختند. دو طرف بر ادامه مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید نمودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1116

به "لیبی و سوریه محور تبادل نظر های روسای جمهور فرانسه و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی و سوریه محور تبادل نظر های روسای جمهور فرانسه و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید