محدودیت تسهیلاتی برای گلخانه های خراسان جنوبی

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: طی سال گذشته محدودیت تسهیلات در زمینه اعتبارات نهضت گلخانه ای در سراسر کشور موجود داشت که سال جاری هم با این محدودیت مواجهیم.

محدودیت تسهیلاتی برای گلخانه های خراسان جنوبی

محمدحسین اکبری، امروز چهارشنبه 10 شهریور به رسانه های گروهی گفت: سال گذشته 400 میلیارد تومان برای منطقه ها کمتر پیشرفته 9 استان کشور در نظر گرفته شد که خراسان جنوبی بیش از 30 درصد اعتبار را جذب کرد.

به گزارش خبرنگاران، وی بیان نمود: سال گذشته در زمینه نهضت گلخانه ای برای 18 هکتار تسهیلات پرداخت شد و در امسال 3.3 هکتار اجرا شده و آماده بهره برداری است.

معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه تسهیلات با مشکل روبرو هستیم، اضافه کرد: تفاهم نامه ای بین بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بابت 50 درصد اعتبار ملی صندوق های توسعه کشاورزی منعقد شد اما هنوز اعتبارات به استان ها ابلاغ نشده است.

وی گفت: از محل اعتبارات سال 98- 99 مبلغ 15 میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره 19 در نظر گرفته شده است و متقاضیانی که در مجتمع های گلخانه ای واحدهای خود را به بهره برداری برسانند تا پنج درصد سود تسهیلات به آنها تخفیف داده خواهد شد.

اکبری اظهار کرد: به این معنا که تسهیلات با سود 12.5 درصدی که برای گلخانه ها پرداخت می گردد را حداکثر تا پنج درصد معین نموده ایم.

وی اضافه کرد: برای شهرستان های نهبندان، زیرکوه و درمیان پنج درصد، گلخانه محمدیه خوسف و یک مجتمع گلخانه در قاین سه درصد و بقیه شهرستان ها تا چهار درصد سود در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: تفاوت در نظر گرفته شده بین شهرستان ها برای ایجاد انگیزه به منظور سرمایه گذاری در بخش گلخانه ای است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1802

به "محدودیت تسهیلاتی برای گلخانه های خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت تسهیلاتی برای گلخانه های خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید