معرفی بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ایتالیا

به گزارش مجله جاودان، طبیعت گردی در ایتالیا

ایتالیا کشوری معروف تنها برای غذا، تاریخ و شهرهای هنری نیست؛ این کشور همچنین دارای مسیرهای مختلف طبیعت گردی است که مناسب برای کشف مقاصدی خیره کننده و کمتر توریستی هستند. طبیعت گردی در ایتالیا از کوه های شمالی گرفته تا آتش فشان های سیسیلی آنقدر شما را جذب می نماید که تا به خانه برمی گشت دلتان می خواهد باز هم به ایتالیا بروید. خبرنگاران در ادامه این متن به معرفی مسیرهای مختلف طبیعت گردی در ایتالیا پرداخته است؛ با ما همراه باشید.

معرفی بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

سینکه تِره، لیگوریا | Cinque Terre, Liguria

سینکه تره معروف ترین منطقه ایتالیا است که در آن، پنج روستای ماهیگیری رنگی رنگی، درست شبیه آن هایی که در کارت پستال می بینید، وجود دارد: ساختمان های کوچک خیره نماینده، آب های کریستالی و چشم اندازهای نفس گیر. بهترین راه بازدید ااین است که از راستا Sentiero Azzurro، عبور کنید به این ترتیب در طول راستاتان می توانید علاوه بر دیدن زیبایی های منطقه، از هر 5 روستا نیز بازدید کنید.

تره تیمه دی لاوارِدو، دولومیت | Tre Cime di Lavaredo, Dolomites

دولومیت اگر شما آن را با دیگر کوه های آلپ مانند سوئیس و فرانسه مقایسه کنید، هم یکی از شگفت انگیزترین رشته کوه ها و هم یکی از کم بازدیدترین مناطق آلپ است. رشته کوه های دولومیت همه چیز دارند: کوه های ابریشمی، دریاچه های زیبا، قله های آهکی و جنگل های بکر. در ایتالیا هیچ چیز نمی تواند با این منطقه رقابت کند، اینجا پر از راستاهای طبیعت گردی است که از جمله آن ها می توان به تره تیمه دی لاوارِدو اشاره نمود. از قلم نیاندازید که دوربین خود را با خود بیاورید زیرا قرار است عکس های فوق العاده ای از این منطقه بگیرید.

آلتا ویا، دولومیت | Alta Via, Dolomites

یکی از زیباترین راستاهای طبیعت گردی در ایتالیا که در رشته کوه های دولومیت واقع است، راستا آلتا ویا است. این راستا 150 کیلومتر داشته و چشم اندازهای زیبایی را به شما عرضه می نماید. خود رشته کوه های دولومیت که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده ، به خاطر دیواره های عمودی، دره های عمیق و قله های زیبایش به همراه دریاچه برایس از دوست داشتنی ترین راستاها در ایتالیا محسوب می گردد.

سنتیرو دگلی، ساحل آمالفی | Sentiero degli Dei, Amalfi Coast

سنتیرو دگلی یکی از بایدهای کامپانیا با مناظر نفس گیری از کوه های لالاتری است که به دریای مدیترانه می رسد. این راستا پوزیتانو به پارایانو را متصل می نماید و از تپه های پلکانی، مزارع لیمو و رزماری می گذرد. در ارینزو شما می توانید توقفی نموده و کمی شنا کنید.

سلواجو بلو، ساردینیا | Selvaggio Blu, Sardinia

ساردینیا که بیشتر محبوب خود ایتالیایی هاست، یکی از زیباترین جزیره های دریای مدیترانه است. راستا طبیعت گردی در ایتالیا به نام سلواجو بلو برای آن هایی که می خواهند تجربه های کوهنوردی داشته باشند، بسیار مناسب است. قطعا این راستا که در کنار گلفو دی اُرسوی می گذرد، ارزش این را دارد که هر سختی را به جان بخرید. این راه شما را به یکی از بکرترین خطوط ساحلی ایتالیا می برد که با صخره ها، دره ها و مناظری از دریای مدیترانه موجود است.

واتلینا، لومباردی | Valtellina, Lombardy

واتلینا منطقه عظیمی به مسعت 200 کیلومتر در بخش های شمالی ناحیه لومباردی در میان رشته کوه های آلپ است. این منطقه را کوه های دولومیت سایه افکنده اند و محبوبیت آن بیشتر به خاطر پارک ها و مناطق حفاظت شده آن است. از راستاهای معروف طبیعت گردی در این منطقه می توان به آلتا ویا دلا والمالنکو (Alta Via della Valmalenco)، گرن ویا دله اوربی (Gran via delle Orobie) و ویا آلپاین (Via Alpina) در واتلینا نام برد.

استرومبولی، جزایر آیولین، سیسیلی | Stromboli, Aeolian Islands, Sicily

استرومبولی در یکی از مناطق دور افتاده ایتالیا، جزایر آیولین واقع شده است. برای دوستداران طبیعت، صعود به دهانه آتشفشانی این منطقه تجربه ای است که اصلا نباید از دست دهید، اما توجه داشته باشید: این جزیره شامل یکی از سه آتشفشان فعال در ایتالیا است، بنابراین هر روز این امکان وجود ندارد که در آنجا طبیعت گردی کنید. مناظر آتشفشانی که با دریای فیروزه تلفیق شده، یکی از شگفت انگیزترین مناظری است که می توانید ببینید.

مونته بیانکو و مونته روزا، واله دائوستا | Monte Bianco and Monte Rosa, Aosta Valley

واله دائوستا یک منطقه ایتالیایی در نزدیکی فرانسه و سوئیس است که برای کوه های آن، با قله های عمودی از جمله بیانکو، رزا، سروینو و گراندو پارادیسو شناخته شده است. بیانکو، بلندترین کوه در آلپ است. تور کوه سفید (White Mountain)، که یکی از راستاهای کلاسیک در اروپا محسوب می گردد، از کورمایور آغاز می گردد. کوه رزا دومین کوه بلند آلپ است و نام آن که به معنی رز یا صورتی است، هیچ ارتباطی با آن نداشته رنگ ندارد، بلکه از واژه فرانسوی rouése، یعنی یخچال گرفته شده است.

دریاچه های ایتالیا | Italian Lakes

برای آن هایی که می خواهند طبیعت گردی در ایتالیا را در فصل پاییز یا بهار انجام دهند، دریاچه های ایتالیا بهترین مقصد است. در تابستان نیز می توانید از اینجا دیدن کنید زیرا نسیمی که از دریاچه می وزد هوا را خنک می نماید و امکان شنا در دریاچه نیز وجود دارد. لاگو دی کومو ایده آل ترین نقطه برای آن هایی است که می خواهند شهرهای کوچکی مانند ترمتسو یا وارِنا را کشف نمایند. دریاچه گاردا نیز یک دریاچه بزرگ با راستاهای طبیعت گردی بی نظیری برای دوست داران کوهستان است.

سیسیلی | Sicily

یکی از گزینه های خوبی که در سیسیلی برای طبیعت گردی وجود دارد این است که به سمت کوه های اتنا، مدونی و نبرودی بروید که اگر راستاهای جنگلی ترجیح شماست، مدونی و نبرودی را انتخاب کنید. از جمله زیباترین ها نیز که در جنوب شرقی سیسیلی وجود داشته و ساده و راحت است، منطقه حفاظت شده وندیساری در کنار ساحل است.

توسکانی | Tuscany

ناحیه معروف توسکانی یکی از شناخته شده ترین های ایتالیا است آن هم به خاطر شهرهای هنری آن، اما کمتر کسی می داند که راستاهای طبیعت گردی بسیار دلنشینی هم در اینجا وجود دارد. سه تا از بهترین راستاها شامل راستا رنسانس رینگ که فلورانس را دور می زند، چیانتی با روستاهای قرون وسطایی اش و همچنین یکی از زیباترین راستاهای طبیعت گردی در ایتالیا با نام وال دورچا که شما را به منطقه زیبای کرته سنزی می رساند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 645

به "معرفی بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید