مقاله: قالب بندی در اصفهان

به گزارش مجله جاودان، هزینه قالب بندی در ساخت و ساز بر مبنای متر محاسبه می گردد. در اصفهان شرکت های پیمانکاری زیادی در این زمینه فعالیت می نمایند. از جمله فاکتورهایی که برای انتخاب شرکت پیمانکار برای انجام این کار باید در نظرداشت، قرارداد با شرکت هایی است که در این زمینه تجربه کافی داشته و از سرعت عمل و ایمنی بالایی برخوردار باشند. به طور میانگین می توان گفت هزینه انجام این کار برای هر متر 50000 ریال می باشد.

مقاله: قالب بندی در اصفهان

از دیگر انواع قالب ها، قالب بتنی می باشد. آن چه که در قالب بندی بتنی حائز اهمیت می باشد، استحکام قالب ها و مهاربندی صحیح آن ها می باشد. از دیگر نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه قرارگیری قالب بتن می باشد. قرارگیری قالب بتن باید به گونه ای باشد که بتن از میان آن ها خارج نگردد. قالب هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد باید خنک باشند. چرا که در صورتی که قالب ها خنک نباشند، کیفیت بتن را کاهش داده و باعث تغییر رنگ آن می شوند و در پی آن بتن تغییر شکل می دهد. یکی از انواع قالب های بتنی قالب مدولار می باشد و در اندازه های مخنلف فراوری می گردد.

قالب وافل از نمونه ای از قالب های سقفی است که ظاهری مشبک مانند دارد و باعث پوشاندن سقف می گردد. این قالب ها نمونه ای از سازه های مدرن در ساختمان سازی به شمار می رود. استفاده از این نوع قالب ها مزایایی به همراه دارد که از جمله می توان به مقاومت آن ها در برابر زلزله، آتش سوزی و عایق بندی در برابر صوت و حرارت اشاره نمود. استفاده از قالب های وافل سبب حذف انواع تیرچه و بلوک شده و هم چنین باعث کاهش هزینه های آرماتوربندی و قالب بندی می گردد.

منبع مقاله: قالب بندی در اصفهان

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1848

به "مقاله: قالب بندی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قالب بندی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید