موش های صحرایی حاملان بعدی احتمالی ویروس کرونا

به گزارش مجله جاودان، دانشمندان هشدار دادند جانواران جونده که بدنشان در برابر کرونا مقاوم شده، ممکن است ناقلان بدون علامت این ویروس باشند.

موش های صحرایی حاملان بعدی احتمالی ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، جوندگان ممکن است حاملان بدون علامت ویروس های سارس مانند باشند که این بدان معناست که ویروس کرونای بعدی ممکن است از موش های صحرایی انتقال یابد.

محققان دانشگاه پرینستون به تجزیه و تحلیل ژنوم گونه های محتلف پستانداران پرداختند و به طور خاص گیرنده هایی که ویروس های سارس به آن ها متصل می شوند، را آنالیز کردند. آن ها دریافتند بعضی گونه جوندگان در گذشته بار ها در معرض ویروس های کرونایی مشابه سارس قرار گرفتند که همین امر احتمالا سبب شده است تا سطحی از مقاومت در بدن آن ها رشد کند.

باید توجه داشت SARS-CoV-2 ویروسی که سبب ایجاد بیماری کووید19 می گردد از بیماری های زونوتیک محسوب می گردد؛ بدین معنا که از حیوان به انسان منتقل شده است.

تحقیقات پیشین نشان داده بود خفاش های نعل اسبی می توانند میزبان شمار زیادی از سارس ها باشند؛ بی آنکه خودشان حامل علائم شدیدی باشند. شناسایی حیواناتی که ممکن است دارای محافظت بدنی مشابهی در برابر چنین عفونت هایی باشند و به تبع بدنشان به مانند یک مخزن ویروس عمل کند، برای جلوگیری از همه گیری های آینده امری ضروری به نظر می رسد.

این تحقیقات از سوی شون کینگ (Sean King) زیست شناس مولکولی و نیز مونا سینگ (Mona Singh) دانشمند حوزه کامپیوتر از دانشگاه پرینستون آمریکا به انجام رسید.

این دو نفردر مقاله خود نوشتند: تحقیقات ما نشان می دهد اجداد این جوندگان ممکن است بار ها به کروناویروس هایی نظیر سارس مبتلا شده باشند و این مسئله به آن ها نوعی تحمل و یا مقاومت را در برابر کروناویروس های مشابه سارس داده باشد.

این دو نفر در تحقیقات خود، گیرنده هایی که به نام ACE2 شناخته می شوند و ویروس های سارس از آن ها برای ورود به سلول های پستانداران استفاده می نمایند را مورد مطالعه قرار دادند.

این احتمال را که بعضی گونه های تازه جوندگان ممکن است حاملان بدون علامت کروناویروس هایی مشابه سارس باشند از جمله آن ویروس هایی که هنوز کشف نشده اند را افزایش می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1958

به "موش های صحرایی حاملان بعدی احتمالی ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موش های صحرایی حاملان بعدی احتمالی ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید