مکمل ها را خودسرانه مصرف نکنیم

به گزارش مجله جاودان، یک متخصص داخلی گفت: مصرف مکمل های پروتئینی اگر خودسرانه باشد، مشکلاتی ایجاد می نماید، زیرا بار زیادی به کبد و کلیه تحمیل شده و منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

مکمل ها را خودسرانه مصرف نکنیم

به گزارش خبرنگاران، رضوان ندیمی در تبادل نظر با ایرنا اضافه نمود: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا نشدند می توانند روزه بگیرند، حتما وعده سحری بخورند و در وعده سحری و افطاری، نکات تغذیه ای را رعایت و همچنین از افطاری تا سحری، میوه و مایعات مصرف نمایند، رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده های افطار و سحری نقش مهمی در حفظ سلامت دارد، منظور از تغذیه صحیح، رعایت تعادل و خودداری از افراط در مصرف بعضی خوراکی ها مثل مواد قندی و چربی است.

وی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصرف مواد قندی و نوشیدنی های شیرین و غذاهای چرب و پر روغن باعث تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن می گردد، باید از افراط در مصرف این مواد غذایی خودداری کرد. در وعده سحری باید نکاتی رعایت گردد که شامل مصرف کافی سبزی ها، سالاد و سیفی جات است زیرا این مواد غذایی حاوی آب هستند و در طول روز باعث کم آب شدن بدن و خشکی دهان پیشگیری می نمایند.

ندیمی با بیان اینکه یکی از عوامل زمینه ساز برای فعالیت ویروس کرونا، خشکی دهان و گلو است، ادامه داد: اگر در وعده سحری، سبزی و سالاد در کنار غذا وجود داشته باشد، از خشکی دهان پیشگیری می نماید. همچنین این مواد حاوی ویتامین هایی هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد طبیعی بدن مفید محسوب می شوند.

این متخصص داخلی ادامه داد: در وعده افطار هم مصرف مایعات گرم و مواد قندی مثل خرما توصیه می گردد، مصرف کافی مایعات بعد از افطار تا سحری نیز به جبران کم آبی بدن یاری می نماید. رعایت اصول تغذیه صحیح، یعنی کاهش مصرف قند و نمک و چربی، مصرف بیشتر سبزی و میوه و مصرف بیشتر مایعات بعد از افطار به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید.

ندیمی توضیح داد: برای روزه داران اهدای خون مسئله ای ایجاد نمی نماید، باید منابع غذایی مثل آهن و اسید فولیک را که برای خون سازی ضروری است در وعده غذایی سحری یا افطار مصرف نمایند. همچنین باید ویتامین ث کافی نیز که به جذب آهن یاری می نماید را مصرف نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1050

به "مکمل ها را خودسرانه مصرف نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل ها را خودسرانه مصرف نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید