فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا؛از سلاح کرونا بهره ببرید!

به گزارش مجله جاودان، در تازه ترین خبرهای انتخاباتی و نظرسنجی های اخیر جو بایدن نامزد دموکرات ها همچنان پیشتاز است به طوری که ترامپ نظرسنجی ها دروغین می داند. استراتژیست های جمهوری خواه نیز پیشنهاد نموده اند که از کرونا به عنوان یک سلاح سیاسی استفاده گردد.

فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا؛از سلاح کرونا بهره ببرید!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

ابوالفضل خدائی: نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد که اشتیاق مردم آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020، بیش از میزان علاقمندی آنها در سال های 2016 و 2012 است؛ شرایطی که باعث شده تا هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نسبت به شانس پیروزی شان در انتخابات 13 آبان امید داشته باشند. در نظرسنجی های سراسری بایدن دموکرات از ترامپ جمهوریخواه جلوتر است اگرچه رقابت آنها در نظرسنجی های مربوط به ایالات محل رقابت نزدیک تر است. مجموع تعداد آرای زودهنگام یا پستی از 2004 تا 2016 بیش از دو برابر شده و از 25 میلیون به 57 میلیون رسیده است و در حالی که در 2004 یکی از هر پنج رای در انتخابات را به خود اختصاص می داد در 2016 دو رای از هر پنج رای انتخابات را به خود اختصاص داده است.

نظرسنجی دانشگاه مانموث حاکی است جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در ایالت مهم و مشخص نماینده پنسیلوانیا بیش از 12 درصد پیشی گرفته و پیروز به کسب 54 درصد حمایت رای دهندگان شده است.این رقم برای ترامپ به کمتر از 42 درصد رسیده است. بایدن در نظرسنجی ماه گذشته تنها 4 درصد نسبت به ترامپ پیشی گرفته بود.

به نظر می رسد برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی تاثیر مهمی بر افزایش پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ داشته است.

در حالی که میزان حمایت افکار عمومی در این ایالت از بایدن در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا بالاتر است ولی در زمینه مدیریت امور مالی، ترامپ حمایت بیشتری را جلب نموده است.

نتایج نظرسنجی یو اس ای تودی-دانشگاه سوفلوک نیز حاکی است که بایدن و ترامپ در ایالت فلوریدا رقابت سخت و تنگاتنگی دارند.

در تازه ترین نظرسنجی سی ان ان نیز آمارها حاکی از رجحان بایدن بر ترامپ است. طبق این نظرسنجی جو بایدن با کسب 57 درصد آرا در برابر 41 درصد از رقیبش ترامپ پیش است.

اما طبق یک نظرسنجی دیگر که موسسه دموکراسی آن را منتشر نموده است شانس ترامپ برای پیروزی از حمایت 46% و بایدن از حمایت 45% برخوردار است. طبق این نظرسنجی ترامپ در ایالت های چرخشی نیز با اختلاف 4 درصدی از بایدن پیش است. از این رو در انتخابات 2020 نقش ایالت های چرخشی مهم خواهد بود. آمارها نشان می دهد هر دو حزب عظیم در این ایالت ها شانس خوبی دارند و می توانند پیروز شوند، این ایالت ها شامل ویسکانسین ، پنسیلوانیا ، میشیگان ، آریزونا و فلوریدا هستند. در این میان، ترامپ و بایدن به ویژه بر ایالت هایی که رأی دهندگان بیشتری دارند تمرکز نموده اند.

فرایند انتخابات آمریکا به چه صورت است؟

بیش از 200 میلیون آمریکایی برای انتخاب رئیس جمهور جدید فراخوانده شده اند. سن شرکت فعال در رای گیری در این کشور 18 سال است. برای رای دادن، شهفرایندان باید در یکی از 50 ایالت یا منطقه کلمبیا اقامت داشته و در لیست انتخابات ثبت نام نموده باشند. آمریکایی های ساکن خارج از ایالات متحده نیز مجاز به رای دادن در ایالتی هستند که آخرین بار در آن زندگی نموده اند.

سیستم انتخاب رئیس جمهوری ایالات متحده به این ترتیب کار می نماید: رئیس جمهور (و معاون اولی که وی انتخاب می نماید) توسط مجمع گزینندگان (کالج الکترال) که 538 رأی دارد ، انتخاب می گردد. هر کدام از 50 ایالت و پایتخت واشنگتن دی سی ، بسته به تعداد جمعیت آنها ، بین سه تا 55 رأی دهنده را به این مجمع می فرستند. طبق این تقسیم بندی حدود 55 رأی دهنده از کالیفرنیا ، 29 رأی دهنده از فلوریدا و 3 رأی دهنده از آلاسکا در این مجمع حضور می یابند.

قاعده کلی بر این است: نامزدی که برنده آرای مردمی هر ایالتی گردد، همه آرای الکترال آن ایالت را نیز دریافت می نماید، اما همواره هم اینطور نیست. در مجموع کسی رئیس جمهور می گردد که بیش از 270 رای الکترال را از آن خود کند.

از حال عمومی ترامپ چه خبر؟

ترامپ به تازگی از بیمارستان والتر رید مرخص شده و فرایند درمانی را در کاخ سفید ادامه می دهد. این موضوع سبب شده تا پزشکان زیادی نسبت به اقدام او هشدار دهند. در تازه ترین مورد مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی فدرال آمریکا هشدار داد که پزشکان باید هر لحظه منتظر وخامت حال رئیس جمهور آمریکا باشند. آنتونی فائوچی گفت: همانطور که هنگام بیرون آمدن ترامپ از بیمارستان قابل مشاهده بود، وی خوب به نظر می رسید. مسئله اینجاست که وی هنوز در روزهای اولیه این بیماری است و بر کسی پوشیده نیست که اگر نگاهی به دوره بالینی افراد بیندازید، بعضی اوقات، بعد از گذشت پنج تا هشت روز از بیماری، شما شاهد برعکس شدن شرایط خواهید بود. برعکس شدن به مفهوم رو به وخامت رفتن و به دردسر افتادن است

این در حالیست که پزشکان ترامپ می گویند رئیس جمهوری آمریکا بعد از بازگشت به کاخ سفید بعد از سه روز ماندن در بیمارستان هیچ علائم ویروس کووید-19 را نشان نداده است و شرایط سلامتی او عموما بسیار خوب است.

از سویی سناتورهای آمریکایی معتقدند که دولت ترامپ شیوع کرونا در کاخ سفید را پنهان نموده است آنان از دولت این کشور به دلیل پنهان کاری عامدانه درباره شیوع کرونا در کاخ سفید انتقاد کردند.

آخرین خبرهای انتخاباتی؛ ترامپ: فاسدترین انتخابات را در پیش رو داریم

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور داد اسناد مربوط به دخالت روسیه در انتخابات از حالت طبقه بندی خارج گردد.

بر این اساس، ترامپ دستور داد تمام اسناد مربوط به تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و همچنین ایمیل های هیلاری کلینتون، رقیب وقت دموکراتش از طبقه بندی خارج گردد. ترامپ در این باره در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مدت ها پیش تمام اطلاعات مربوط به رسوایی فریب از سوی روسیه را از حالت طبقه بندی خارج کردم. متأسفانه (بعضی) افراد برای کشور بسیار کُند عمل نموده اند، به خصوص که این عظیمترین جرم سیاسی در تاریخ کشور ما به شمار می آید. اقدام کنید!

دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از موضوعاتی پرمناقشه در چهار سال گذشته میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بوده است. هنوز هم دو حزب اصلی آمریکا مدعی دخالت های خارجی به نفع نامزد رقیب خود هستند.

ترامپ که در ماه ها هفته های اخیر بارها فرار به جلو نموده و بحث تقلب گسترده در انتخابات را مطرح نموده در توئیت تازه ای مدعی شد:

11 هزار نفر از ساکنان ایالت کارولینای شمالی به طور ناصحیح فرم ثبت نام برای رای دهی در انتخابات را دریافت نموده اند. همچنین در منطقه لس آنجلس ایالت کالیفرنیا 2 هزار رای دهنده برگه های رای گیری معیوب به دستشان رسیده است که بی تردید می خواستند به من رای دهند. از این موارد به طور گسترده در ایالت های مختلف دیده می گردد. این انتخابات فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا خواهد بود.

بحران کرونا یک چالش لجستیکی برای برگزار نمایندگان انتخابات ایجاد نموده است. از آنجا که سازماندهی انتخابات تابع ایالت ها است و نه دولت فدرال ، انتخابات در هر ایالتی بسیار متفاوت با دیگری خواهد بود. ماه ها هر دو حزب در خصوص انجام رای گیری پستی بحث نموده اند. این اختلاف در اوج کوشش ترامپ برای به تعویق انداختن انتخابات بود که حتی جمهوری خواستار نیز بلافاصله آن را رد کردند.دموکرات ها استدلال می نمایند که نقل و انتقال تا محل رای گیری برای بسیاری از مردم غیر قابل تصور است و ایستادن در صف برای ساعتها می تواند خطرناک باشد. آنها به سنت رای گیری پستی در چندین ایالت اشاره می نمایند. از سوی دیگر ترامپ معتقد است که رای گیری پستی خطر دستکاری و تقلب را به همراه دارد و صراحتا بیان می نماید که علاقه ای به حضور میزان بالای رای دهندگان ندارد. در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این میزان 56 درصد بود.

ترامپ در توئیتی دیگر نیز پیشتازی بایدن در ایالت پنسیلوانیا را زیر سوال برد و نظرسنجی ها در این خصوص را دروغ دانست و گفت که او در این ایالت برنده خواهد شد.

در خبری دیگر ترامپ گفت وگو بر سر لایحه یاری به آسیب دیدگان بر اثر پاندمی کرونا را قطع کرد و آن را به پس از پیروزی در انتخابات محول ساخت. به گفته ترامپ گفت وگو بر سر مشوق های مالی که با حزب دموکرات جریان دارد، نافرجام بوده است. ترامپ در پیغامی توییتری گفت به زیردستان خود دستور داده است که مذاکرات را تا رسیدن به موعد انتخابات سوم نوامبر قطع نمایند.

در آن سو جو بایدن نامزد ریاست جمهوری دموکرات ها گفت، در صورت ادامه ابتلای دونالد ترامپ به کووید-19 مناظره بعدی با این رئیس جمهوری باید لغو گردد. تیم بایدن تدابیر احتیاطی برای عدم ابتلای او به این بیماری را افزایش داده است. وی پس از برگزاری کمپین انتخاباتیدر پنسیلوانیا به خبرنگاران گفت: اگر او هنوز کووید داشته باشد، ما نباید مناظره داشته باشیم. نمی دانم الان شرایط رئیس جمهور ترامپ چطور است. نمی دانم شرایط او چیست. قطعا مشتاق هستم که با او مناظره داشته باشم اما فقط امیدوارم که تمام پروتکل ها رعایت گردد.

پس از این اظهار نظرسخنگوی کمپین ترامپ در واکنش به اظهارات بایدن گفت: ترامپ در سلامت خواهد بود و به آنجا خواهد رفت. بایدن نمی تواند از زیر آن شانه خالی کند و حافظان او در رسانه ها نمی توانند او را پوشش دهند.

توصیه استراتژیست ها جمهوری خواه: از کرونا به عنوان یک سلاح سیاسی بهره ببرید

طبق یک کتاب جدید استراتژیست های ارشد جمهوری خواه به اعضای این حزب توصیه نموده اند که از ویروس کرونا به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده نمایند. به گزارش اکسپرس، پس از ترخیص ترامپ از بیمارستان و بی اهمیت جلوه دادن پروتکل های بهداشتی از سوی او بار دیگر بحث برانگیز شده است. ترامپ در بالکن کاخ سفید ماسک خود را از صورت برداشت و به مردم توصیه کرد که از این ویروس نترسند. کتاب مذکور که توسط دیلان هاوارد و دومینیک آتون نوشته شده پیشنهاد نموده که منشا ویروس همچنان کشور چین و به خصوص آزمایشگاه ووهان اعلام گردد.

وایت آیرز رئیس شرکت تحقیقات نظرسنجی نورث استار که وابسته به جمهوریخواستار است در مصاحبه با نیویورکر مسائل ترامپ در مدیریت کرونا را که به گفته او باعث آزردگی به ویژه رای دهندگان مسن در آمریکا شده علت کاهش محبوبیت او نزد این گروه از رای دهندگان دانسته است. وی گفت، کارزار انتخاباتی ترامپ به جای مدیریت کرونا بیشترین توجه خود را صرف نظم و قانون و اقتصاد نموده است.

آیرز معتقد است نمی توان بر روی اقتصاد تمرکز کرد و نسبت به همه گیری بی توجه بود. زیرا مسائل و مسائل مالی بی ارتباط با این همه گیری نیستند. بنابراین وقتی که کشور در حال مبارزه با کرونا است باید با پیغام های غیر مستقیم و حرفه ای تری به رای دهندگان نشان داد که یک نامزد خاص عملکرد بهتری در اقتصاد دارد.

نظرسنجی دیگریکه شبکه خبری ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال در روز یکشنبه منتشر کرد نشان داد بایدن با 14 درصد اختلاف از ترامپ پیشی گرفته است. به عبارتی در این نظرسنجی 53 درصد از رای دهندگان به بایدن و 39 درصد به ترامپ رای دادند. وزنامه نیویورکر به نقل از کارشناسان نتایج نظرسنجی های اخیر را حاوی پیغامی هشدارآمیز برای ترامپ ارزیابی نموده است.

پیتر دی هارت موسس شرکت نظرسنجی تحقیقات هارت که خود به انجام نظرسنجی ان بی سی نیوز و روزنامه وال استریت ژورنال هم یاری نموده است درمصاحبه با نیویورکر درباره نتایج نظرسنجی های اخیر این گونه شرح داد که راهبرد ترامپ در مناظره تخریب بایدن بود و کوشش کرد او را سوال پیچ کند اما پیروز نشد. بایدن در پاسخ دادن کم نیاورد و به طور مستقیم با دوربین صحبت کرد که این خود امتیازی برای او بود. به همین دلیل مردم آمریکا گفتند که بایدن به اندازه کافی خوب است و می توان به او اطمینان کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا ترامپ دنیا را غافلگیر می نماید؟

نه من برای دونالد ترامپ دعای خیر نخواهم کرد

کدام ایالت ها برای بایدن و ترامپ حیاتی هستند؟

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1267

به "فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا؛از سلاح کرونا بهره ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا؛از سلاح کرونا بهره ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید