نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت پاسخ نیازهای جامعه را می دهد

به گزارش مجله جاودان، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: نوآوری در پیشرفت علم و فناوری می تواند در حوزه های مختلفی مانند صنعت، کشاورزی و درمانی نفش محوری داشته باشد چرا که نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت پاسخ نیاز جامعه را می دهد.

نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت پاسخ نیازهای جامعه را می دهد

خسرو پیری رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: نوآوری یک بحث مهم و اساسی است و در حوزه های صنعت، کشاورزی و همه حوزه ها است.

ایجاد نوآوری در صنعت توسط دانشگاه ها

وی افزود: بحث مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی در دنیا به شدت اتفاق افتاده و همه دولت ها سعی می کنند پروژه هایی تحت عنوان نوآوری تعریف کنند تا بتوانند صنعت خود را در آن فناوری و نوآوری نفوذ دهند که جوابگوی نیازهای فعلی جامعه است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی افزود: در کشور با توجه به خیل عظیم فارغ التحصیلان دانشگاهی نیروهای سرمایه ای فکری باید مرجعیت را در اختیار بگیرند و نوآوری شکل دهند. ما در این چارچوب بحث اکوسیستم نوآوری در دانشگاه را تعریف کرده ایم.

دانشجویان باید به خلاقیت و نوآوری برسند

پیری گفت: این اکوسیستم یکسری اجزا دارد، در اصل ایجاد شبکه نوآوری در درون دانشگاه ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی است که اساتید، کارشناسان و پژوهشگران را در برمی گیرد به طوری که در این مراکز دانشجویان می توانند به خلاقیت و نوآوری بپردازند و با این کار یک موج و جنبش نوآوری در سیستم دانشگاه رخ دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 844

به "نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت پاسخ نیازهای جامعه را می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت پاسخ نیازهای جامعه را می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید