احتیاج مبرم آذربایجان غربی نسبت به راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل

به گزارش مجله جاودان، مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل احتیاج اساسی استان است.

احتیاج مبرم آذربایجان غربی نسبت به راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل

حبیب عبدلی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران منطقه آذربایجان غربی اضافه نمود: با توجه به طولی بودن استان و میزان زیاد بارش ها احتیاج به راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل در استان احساس می گردد.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی درخصوص آخرین وضعیت راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل در استان توضیح داد: موافقت نامه ای در مورد راه اندازی این سیستم تبادل شده که در صورت تخصیص اعتبار، پروژه مطالعاتی جانمایی اجرا شده و بعد از اتمام پروژه محل رادار تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دلیل راه اندازی نشدن سیستم هشدار دهنده سیل عدم تخصیص اعتبار از مراجع ذی ربط است اعلام کرد: در حال حاضر تنها مبلغ 50 میلیون ریال جهت مطالعه و جانمایی در نظرگرفته شده است ولی تخصیص نیافته است.

عبدلی به نقش سامانه هشدار دهنده سیل در کاهش خسارت سیل اشاره و اظهارکرد: این سامانه وضعیت بارندگی ،نوع بارش و آب قابل ریزش در مناطق تحت پوشش را تعیین می نماید و با استفاده ازمدل ها و داده های هواشناسی موجب می گردد سیستم پیش بینی هشدار های لازم را در زمان مناسب دریافت کند تا عکس العمل مناسب برای حفاظت از جان و مال مردم و کاهش آسیب ها و خسارات اتخاذ گردد.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط دریاچه ارومیه و به ثمر رسیدن اهداف و عملکردها احتیاج مبرم به تکمیل و استاندارد سازی ایستگاه های هواشناسی استان وجود دارد یاد آور شد: اقدامات شایسته ای در جهت استاندارد سازی به تعداد 4 ایستگاه اجرا شده است ولی بیش از 20 ایستگاه نیز احتیاج به استاندارد سازی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 147 ایستگاه هواشناسی در استان وجود دارد ادامه داد: در راستای استاندارد سازی و اتوماتیک کردن فعالیت های هواشناسی، هشت ایستگاه هواشناسی در استان به صورت اتوماتیک فعالیت می نمایند که شامل ایستگاه های ارومیه، مهاباد، اشنویه، کهریز، شاهیندژ و پلدشت هستند.

عبدلی اضافه نمود: در مورد ارتقای شبکه های باران سنجی ، توسعه و تکمیل تجهیزات شبکه ای ایستگاه های هواشناسی در آینده نزدیک نسبت به مطالعه جانمایی رادار هواشناسی و همچنین نسبت به نصب دستگاه های UVB-UVAو همچنین نصب و راه اندازی دستگاه های لایسیمتر و تکمیل ایستگاه های اتوماتیک اقدام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 412

به "احتیاج مبرم آذربایجان غربی نسبت به راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج مبرم آذربایجان غربی نسبت به راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید