تور ترکیه: همه چیز درباره کاخ توپکاپی ترکیه

به گزارش مجله جاودان، کاخ توپکاپی ترکیه

این روزها دیگر شهر استانبول تبدیل به یکی از نزدیک ترین مقاصد گردشگری در خارج از کشور شده است که هر ساله تعداد زیادی از ما به این شهر سفر می کنیم. یکی از جاذبه های فوق العاده دیدنی این شهر، کاخ توپکاپی ترکیه می باشد که جزو مشهورترین و شناخته شده ترین نقاط استانبول به شمار می رود. با ما همراه باشید تا باهم گشتی در کاخ توپکاپی ترکیه بزنیم.

تور ترکیه: همه چیز درباره کاخ توپکاپی ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

کاخ توپکاپی یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین مکان های گردشگری در استانبول می باشد. این مکان در بین سال های 1466 تا 1478 به دستور سلطان محمد دوم بر بالای یک تپه ساخته شده است. این کاخ به عنوان یک مرکز سیاسی در زمان امپراتوری عثمانی ها در بین قرن 15 تا 19 مورد استفاده قرار می گرفته است. دریای مرمره در جنوب این مکان قرار گرفته است و بعلاوه طراحی آن به گونه ای است که یک دید بسیار وسیع و زیبا از بخش آسیایی ترکیه دارد.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور لحظه آخری دبی هم میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشند. این تور پر هوادار ، از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور مجذوب نماینده سفر کنید.

بخش های مختلف کاخ توپکاپی ترکیه

این کاخ در واقع بسیار گسترده است که از محوطه های حیاط گونه زیاد و بزرگی برخوردار می باشد. اولین حیاط این کاخ با دیوارهای بلند محاصره شده است که در واقع کاربری آن برای کاخ به صورت یک پارک بوده است. قسمت های قدیمی تر و تاریخی تر این حیاط از بین رفته است. وقتی از دروازه دوم این کاخ عبور کنید به محوطه حیاط دوم می رسید حدود ساخت و تکمیل این بخش به سال 1465 باز می گردد. در اطراف بخش های مختلف کاخ شما می توانید درمانگاه و نانوایی کاخ را مشاهده نمایید بعلاوه اصطبل و ح دیوان نیز در حیاط قرار گرفته است. از دیگر بخش های این کاخ می توان به موزه ها و حرمسراهای آن اشاره نمود.

بازدید از کاخ توپکاپی ترکیه

شما برای بازدید از این مجموعه می توانید با گروه های مختلف همراه شوید تا به همراه یک تور لیدر تمام قسمت های کاخ به شما نشان داده گردد و توضیحات لازم درباره آن را نیز بشنوید. شما به محض ورود به اولین دروازه این کاخ می رسید که بعد از آن نیز اولین حیاط قرار گرفته است. نکته جالب درباره این بخش از کاخ این است که بعد از این قسمت هیچ کسی غیر از شاه حق نداشت که سوار بر اسب باشد. در این محوطه به کلیسا ایرین نیز برخورد می کنید که متعلق به قرن ششم می باشد.

بعد از این حیاط دروازه دوم قرار گرفته است که به حیاط دوم این کاخ منتهی می گردد. در سمت راست این حیاط شما شاهد آَشپزخانه کاخ هستید که حدود 800 تا 1000 نفر در آن مشغول به کار بوده اند تا غذای سلطان را آماده نمایند. بخش بعدی که در این کاخ از آن بازدید خواهید کرد دروازه سوم می باشد که منتهی به حیاط سوم کاخ توپکاپی ترکیه می گردد. این مکان مخصوص شاه و درباریان بوده است تا جشن ها و مهمانی های مهم خود را در آن برگزار نمایند.

بلیط ماهان

موزه های کاخ توپکاپی ترکیه

شما در این مجموعه بزرگ به موزه های زیادی برخورد خواهید کرد. در بخشی از این کاخ شما به موزه سلاح و ادوات جنگی می رسید که در آن سلاح های مربوط به دوران عثمانی نمایش داده می گردد. موزه دیگر مربوط به ظروف چینی و ژاپنی می باشد که دارای قدمت و پیشینه زیادی هستند. قسمت دیگر مربوط به نمایش لوازم آشپزخانه در زمان های قدیم می باشد که از طلا و مس ساخته شده اند. بخش دیگر مربوط به چینی ها و لیوان های اروپایی است که برای تزیینات در کاخ قرار داده بوده اند. چیزی حدود 5000 وسیله در این بخش جمع آوری شده است. موزه دیگری که باید حتما در بازدید از کاخ توپکاپی ترکیه سری به آن بزنید موزه جواهرات سلطنتی می باشد.

دسترسی به کاخ توپکاپی ترکیه

شما می توانید برای رسیدن به قصر توپکاپی ترکیه به وسیله مترو و یا ترم (ترن داخل شهر) خود را به این مجموعه برسانید. ساعات بازدید از کاخ توپکاپی ترکیه نیز در زمستان از ساعت 9 صبح تا 16:45 دقیقه عصر می باشد. آخرین زمان ورود به کاخ ساعت 16 است. بعد از این ساعت دیگر محل بلیط فروشی بسته می گردد. در تابستان نیز زمان بازدید از این مجموعه 2 ساعت بیشتر از فصل زمستان می باشد و می توانید تا 18:45 داخل کاخ توپکاپی ترکیه گردش کنید.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب نماینده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1920

به "تور ترکیه: همه چیز درباره کاخ توپکاپی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: همه چیز درباره کاخ توپکاپی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید