واشنگتن پست: آمریکا بازنده همکاری های ایران و چین است

به گزارش مجله جاودان، ایرنا نوشت:روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای آمریکا را که در جریان بحران کرونا به شدت ضعیف شده بازنده همکاری های ایران و چین دانست.

واشنگتن پست: آمریکا بازنده همکاری های ایران و چین است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تحریریه واشنگتن پست دیروز در مقاله ای نوشت: چین با آرمان پس زدن قدرت نفوذ دنیای آمریکا و با رویای ایستادن بر صندلی رهبری دنیا، یک بستر جدید برای تحقق آرمان هایش پیدا نموده است: جمهوری اسلامی ایران.

واقع امر این است که سیاست فشار حداکثری ترامپ هیچکدام از اهداف اعلام شده و اعلام نشده اش را برآورده نکرد. نه جمهوری اسلامی را حاضر به آمدن به پای میز مذاکره برای توافقی کرد که ترامپ غیرمعقول از آن خارج شد و نه موجب متلاشی شدن آن شد.

تنها محصول عینی فشار حداکثری، ظهور چین به عنوان قدرت جدید در منطقه خاورمیانه است. این، ضربه ای تازه بر منافع ملی آمریکا است.

واشنگتن پست با اشاره به سند جامع همکاری های ایران و چین نوشت: ایران و چین از این مشارکت دوجانبه و طولانی مدت اهداف بلندمدت خودشان را دنبال می نمایند. تهران، تحری مهای آمریکا را پس می زند و پکن تبدیل به یک قدرت نوظهور می گردد که سودای آن دارد تا قدرت نفوذ دنیای آمریکا را به چالش بکشاند.

واشنگتن پست اضافه کرد: رویکرد دولت ترامپ در ماههای اخیر، تقابل با چین بوده و حاضر نیست به همکاری با این کشور منطبق با توافق تجاری فراگیر و همه جانبه ادامه بدهد. دولت ترامپ در حال حاضر سخت درگیر بحران های بهداشتی و مالی بوده و این مسائل او را نسبتا ضعیف نموده و ارزیابی رهبری چین این است که اکنون بهترین زمان برای تفوق بر آمریکاست.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1149

به "واشنگتن پست: آمریکا بازنده همکاری های ایران و چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: آمریکا بازنده همکاری های ایران و چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید