واقعیت افزوده در حوزه نشر چه کاربردی دارد؟

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو گفت و گو، مسعود حسنلو، در مصاحبه با برنامه تقاطع فرهنگ درباره واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اظهار کرد: در واقعیت مجازی امکان درک تجربیاتی را داریم که در فضای واقعی امکان تجربه آن وجود ندارد.

واقعیت افزوده در حوزه نشر چه کاربردی دارد؟

وی با بیان این که واقعیت افزوده از سال 1990 به وسیله تصویر وارد عرصه زندگی انسان ها شد، گفت: در واقعیت افزوده گوشی های هوشمند کاربرد اساسی دارند، اصالت به فضای واقعی داده می گردد و چیز های جدیدی به این فضا اضافه می گردد .

وی با بیان اینکه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هر دو از لحاظ تکنولوژی در یک رشته قرار دارند اما از نظر هویتی با یکدیگر متفاوت هستند، گفت: واقعیت افزوده، امکانات فضای واقعی را زیادتر می نماید و ازجمله حوزه هایی که از این تکنولوژی استفاده می گردد، حوزه نشر است.

حسنلو ادامه داد: تکنولوژی واقعیت افزوده در حوزه نشر این امکان را می دهد که یک کتاب با کاهش تعداد صفحات نه تنها از محتوایش کاسته نگردد، بلکه محتوای جدیدی نیز به آن افزوده می گردد، در واقع واقعیت افزوده می تواند محدودیت ها را بردارد و درباره کتابی که فقط به صورت یک نوشته است در تکنولوژی واقعیت افزوده این امکان برای خوانندگان فراهم می گردد که با استفاده از دوربین تلفن هوشمند خود در حین مطالعه کتاب، صوت مربوط به این کتاب را نیز بشنوند یا فیلم مرتبط با آن را نیز مشاهده نمایند.

این فعال حوزه کتاب با بیان اینکه این تکنولوژی در حوزه آموزش نیز کارایی دارد، گفت: ما در شرکت راوینو به دنبال راهکاری بودیم که در حوزه نشر و رسانه یک توسعه جدیدی ایجاد کنیم و از ابزارهای جدیدی در این ارتباط که در عرصه جهانی ایجاد شده است، استفاده کنیم.

حسنلو با تاکید بر اینکه مخاطب در دنیای امروز به دنبال فضای چند رسانه ای است و تکنولوژی مورد اشاره این زمینه را فراهم می نماید که یک کتاب با امکانات بیشتری همراه باشد و زمینه را برای گسترش کتابخوانی فراهم می نماید، گفت: اگر کتاب بخواهد ساختار اصلی خود را حفظ کند و به سمت استفاده از ابزارهای جدید نرود ممکن است دیگر برای خوانندگان، خواندن کتاب در اولویت نباشد.

مدیر مجموعه شرکت راوینو با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش نیز می توانیم از واقعیت افزوده به خوبی استفاده کنیم در پاسخ به این سوال که برای پیشبرد این موضوع چه اقداماتی از سوی این شرکت صورت گرفته است، گفت: ارتباط خوبی در این زمینه با آموزش و پرورش و معاونت علمی ریاست جمهوری برقرار کردیم و گفتگوهای خوبی داشته و امیدواریم که کار در این زمینه جلو برود اگرچه کار سخت است اما ما به دنبال این هستیم موارد استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده را در سبد مصرف مردم قرار دهیم البته باید در این ارتباط هزینه های آن را کاهش بدهیم تا مردم بیشتری توانایی استفاده از این تکنولوژی را داشته باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1167

به "واقعیت افزوده در حوزه نشر چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت افزوده در حوزه نشر چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید