وزارت خارجه ترکیه سفیر قرقیزستان درآنکارا را احضار کرد

به گزارش مجله جاودان، وزارت امور خارجه ترکیه با احضار سفیر قرقیزستان درآنکارا اعتراض خود را نسبت به اقدامات اخیر بیشکک ابلاغ کرد.

وزارت خارجه ترکیه سفیر قرقیزستان درآنکارا را احضار کرد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، وزارت امور خارجه ترکیه به نارضایتی دولت قرقیزستان از اقدامات کمال فیرات سفیر این کشور در بیشکک اعتراض کرد.

بر اساس این گزارش، کوبانیچبک امورعالی اف سفیر قرقیزستان در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه فراخوانده شد و یاووز سلیم کران معاون وزیر امور خارجه ترکیه اعتراض این کشور را به نماینده قرقیزستان ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: کمال فیرات در قرقیزستان فعالیت خود را در چارچوب قوانین بین المللی انجام داده و در امور داخلی بیشکک دخالت نکرده است.

این در حالی است که سفیر ترکیه در روز عید فطر در محل وقوع درگیری قومی بین قرقیز ها، ترک ها و کردهای ساکن روستای آراک واقع در نزدیکی شهر بیشکک حضور پیدا کرده و با ساکنان روستا صحبت داشته است.

وزارت امور خارجه قرقیزستان در واکنش به این اقدام اعتراض خود را به سفیر ترکیه ابلاغ کرده و از وی خواسته شده تا در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

در نتیجه درگیری قومی اخیر در روستای اراک قرقیزستان بیش از 30 نفر بازداشت شده و همچنان تحقیقات در مورد دلائل درگیری در حال انجام است.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 229

به "وزارت خارجه ترکیه سفیر قرقیزستان درآنکارا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه ترکیه سفیر قرقیزستان درآنکارا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید