چشم امید نیازمندان باغ خزانه به آتکه است (طراح نمای ویلای دوبلکس)

به گزارش مجله جاودان، آتکه بیک زاده تبریزی، از بانوان نیکوکار منطقه است که با همکاری دوستانش خانواده هایی که به دلایل مختلفی مشکلاتی در زندگی دارند، شناسایی نموده و به یاری مسئولان مربوطه تا آنجایی که در توان داشته باشند به آنها یاری می نمایند. او ساکن محله باغ خزانه و یکی از اهالی قدیمی آنجا محسوب می گردد.

چشم امید نیازمندان باغ خزانه به آتکه است (طراح نمای ویلای دوبلکس)

جهت دریافت خدمات طراح نمای ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران - وحیده علی عباسیان: بیک زاده تبریزی می گوید ارتباط خوبی با اهالی آنجا برقرار نموده و همین مسئله باعث شده تا با افراد خیر منطقه هم آشنا گردد. به سراغ این بانوی نیکوکار رفتیم تا درباره نحوه کار او بیشتر آشنا شویم.

آتکه بیک زاده تبریزی در سال 1323 در شهر تبریز به جهان آمد. 19 سال داشت که برای ادامه زندگی، همراه خانواده همسرش به تهران نقل مکان کرد. ثمره زندگی آنها 3 فرزند پسر است. همسر او کارمند ارتش بود و بعداز فوت او مسئولیت بیک زاده تبریزی در زندگی بیشتر شد. بچه هاش کوچک بوده و احتیاج به مراقبت بیشتری داشتند. او که تقریباً تنها شده بود باید با شرایط زندگی خود را وفق می داد تا بتواند به شیوه بهتری کارهایش را انجام دهد. در کنار تمام مسئولیت هایی که بر عهده داشت تمایل زیادی به کار بیرون از خانه داشت، ولی نمی توانست به دور از بچه ها کار کند. در کنار کارهایش هرگاه در مدرسه جلسه اولیا و مربیان برگزار می شد، جزو مرتب ترین اولیا دانش آموزان بود که وارد جلسه می شد. این کار او باعث شد تا مسئولان مدرسه او را عضو انجمن اولیا و مربیان در مدرسه انتخاب نمایند. کار اصلی او از همان روزها شروع شد.

ارتباط با خیران منطقه

بیشتر اوقات در کنار مسئولان مدرسه بود و آنچه را که از او درخواست می کردند به برترین شکل ممکن انجام می داد. از اینکه مجبور نبود فقط کارهای خانه را انجام دهد احساس خوبی داشت. به همین شکل مسئولیت او در مدرسه بیشتر شد. مسئولان مدرسه خانواده هایی کم عایدی و بی بضاعت را شناسایی می کردند تا شاید بتوانند کمکی به آنها نمایند. انجام این کار انگیزه بیشتری برای بیک زاده تبریزی ایجاد کرد تا او هم به شیوه ای بتواند به آنها کمک کند. حتی این موضوع را با اهالی محله در میان گذاشت تا شاید آنها هم در انجام این کار خیر شرکت نمایند. از این راه او با افراد خیر منطقه هم آشنا شد و این کار به شکل فراگیری صورت گرفت. حال او به عنوان زنی نیکوکار در منطقه و محله باغ خزانه شناخته شده است. نه تنها مسئولان آموزش و پرورش او را می شناسند، بلکه او با شهرداری منطقه هم تعامل خوبی در انجام این نوع کارها برقرار نموده است.

کمک به افراد احتیاجمند

حالا 20 سال از آن روزها می گذرد و بیک زاده تبریزی پا به سن گذاشته و شاید از نظر برخی از افراد او باید خود را بازنشسته نموده و استراحت کند. اما با شوقی که او دارد فکر می نماید باید تا زمانی که توانایی انجام این کار را دارد آن را ادامه دهد و همچنان به کمک افراد خیر به خانواده های کم عایدی کمک کند و حتی به دختران دم بخت که احتیاج به جهیزیه دارند کمک می نماید. او در همین منطقه افراد زیادی را می شناسد که به علت مسائل زندگی که دارند نمی توانند خرج خانواده خود را تأمین نمایند.بیک زاده تبریزی با افراد سالمندی که به تنهایی زندگی می نمایند هم ارتباط برقرار نموده است تا هر زمان که به او احتیاج داشته باشند به کمک آنها برود. دوشنبه هر هفته، سری به خانه سالمندان کهریزک می زند تا در کارهای مربوط به بهداشت و نظافت به مددجویان کمک کند. این فعالیت ها نمونه ای از کارهای بانوی نیکوکار منطقه است.

مشارکت بچه ها خانواده در کارهای مادر

این روزها بچه ها آتکه بیک زاده تبریزی هم در انجام چنین کارهایی به مادر کمک می نمایند. آنها از همان روزهای کودکی با شیوه کار مادر آشنا شده و حالا به نحوی در این کار به مادر کمک می نمایند. بیک زاده تبریزی از این کار آنها راضی است و خدا را شکر می نماید که توانسته است بچه ها خوبی را تربیت کند.

بچه ها هم برای اینکه از زحمات مادر تشکر نمایند، عید سال جاری، او را به سفر حج فرستادند تا از خوبی ها و مهربانی های مادرشان قدردانی نموده باشند. بیک زاده تبریزی معتقد است که خداوند در همه حال به بنده هایش کمک می نماید و آنها را تنها نمی گذارد. شاید وقتی او به دیگران کمک و کمک می رساند خداوند هم به نوعی در زندگی به او کمک می نماید. او از همه کسانی که توانایی کمک کردن به دیگران را دارند می خواهد تا به کمک این افراد بیایند و مسائل آنها را حل وفصل نمایند. البته وی معتقد است حمایت و کمک مسئولان در این کار باید بیشتر باشد تا بتوان به تمام افراد احتیاجمند منطقه کمک کرد.

معرفی افراد احتیاجمند به مراکز درمانی

بانوی نیکوکار منطقه یکی از ساکنان قدیمی محله باغ خزانه است. به گفته خودش، تقریباً بیشتر اهالی این محله او را به خوبی می شناسند و حتی در انجام چنین کارهایش به او کمک می نمایند. می گوید خوشبختانه با همسایه ها ارتباط خوبی دارد. او برای سالمندان محله و منطقه به کمک مسئولان شهرداری کارت منزلت فراهم نموده تا آنها هم بتوانند با وسایل حمل ونقل عمومی به راحتی در شهر تردد نمایند.

حتی با مرکز بهداشتی میثم هم تعامل برقرار نموده تا افراد احتیاجمند بتوانند از امکانات آنجا رایگان استفاده نمایند. بعلاوه این افراد می توانند به خانه های سلامتی که به وسیله شهرداری تعیین شده سری زده و از امکانات بهداشتی مانند تست قندخون و فشار خون رایگان استفاده نمایند. وی برای آنها اردوهای تفریحی و زیارتی در طول سال در نظر می گیرد تا بتوانند از چنین مراکزی بهره مند شوند. او می گوید تمام این کارها را با عشق و علاقه انجام می دهد و در انجام چنین کارهایی به مادیات فکر نمی نماید.

*منتشر شده در خبرنگاران محله در تاریخ 1393/2/9

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2215

به "چشم امید نیازمندان باغ خزانه به آتکه است (طراح نمای ویلای دوبلکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم امید نیازمندان باغ خزانه به آتکه است (طراح نمای ویلای دوبلکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید