چند ماسک خانگی برای از بین بردن برنزگی پوست

به گزارش مجله جاودان، بسیاری از محصولات در بازار وجود دارن که وعده اینو میدن که برنزگی پوست رو به صورت طبیعی و موثری از بین میبرن. حقیقت اینه که این محصولات بدون توجه به آنچه که ادعا میکنن، با مواد شیمیایی ساخته شدن. برای بعضی ها که اخیرا برنزه کردن، این میتونه یه نگرانی باشه چون برخی مواد شیمیایی یا مواد تشکیل دهنده این مواد میتونه باعث آلرژی بر روی پوست بشه که بیشتر از آفتاب پوست رو تحت تاثیر قرار میده. یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از پوست، استفاده از برخی ماسک های خانگی آسان برای پاک کردن برنزگی پوسته. استفاده کردن از این مواد طبیعی بسیار موثره. علاوه بر این، عوارض جانبی نداره و سلامت پوستتون رو با مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها حفظ میکنه.

چند ماسک خانگی برای از بین بردن برنزگی پوست

ماسک صورت با پوست پرتقال یا لیمو

مواد لازم: 1 قاشق غذا خوری پودر پوست پرتقال یا لیمو، 1 قاشق غذاخوری شیر خام

روش تهیه: یه خمیر صاف با شیر و پودر پوست مرکبات درست کنین. اگر مخلوط بیش از حد روان باشه از پودر بیشتری استفاده کنین. بعد از آماده شدن، خمیر رو بر روی صورتتون بزنین. اجازه بدین 10 تا 15 دقیقه خشک بشه و بعد با آب اونو بشویین. اگر از پوست خشک شده لیمو استفاده میکنین، بعد از اضافه کردن شیر میتونین اونو در یه مخلوط کن غذا رنده کنین. از این ماسک دو یا سه بار در هفته استفاده کنین.

شیر پوست رو مرطوب و اون رو نرم و لطیف میکنه. همچنین سلول های تاریک پوست رو لایه برداری میکنه و شامل اسیدلاکتیک و یه لایه بردار طبیعیه. پوست لیمو و پرتقال ویتامین C و اسید سیتریک داره که به ماسک یاری میکنه تا پوست رو روشن و برنزگی رو کم کنه.

احتیاط: مقدار کمی از ماسک رو در ناحیه کوچکی از بدنتون بزنین و آنالیز کنین که پودر پوست مرکبات بر روی پوستتون تاثیر بدی نداشته باشه. اونو مستقیما بر روی پوست تحریک پذیر نزنین چون ممکنه شرایط رو بدتر کنه.

رفع برنزگی پوست با ماسک شکر، گلیسیرین و لیمو

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری شکر، نصف قاشق چایخوری گلیسیرین، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو

روش تهیه: آب لیمو رو در یه کاسه بریزین و شکر و گلیسیرین رو به اون اضافه کنین. اونا رو به خوبی مخلوط کنین. مثل یه اسکراب اونو به صورتتون بزنین. پوستتون رو به طرف بالا به آرومی ماساژ بدین. برای 3 تا 4 دقیقه این کارو تکرار کنین. بعد از اسکراب کردن با دانه های شکر، ماسک رو با آب بشویین. از این اسکراب صورت دو بار در هفته استفاده کنین.

این ماسک و اسکراب صورت بهتون یاری میکنه از تیرگی پوست راحت بشین و به آرومی پوستتون رو با گلیسیرین مرطوب میکنه. لیمو یه روشن کننده عالیه. دانه های شکر به لایه برداری سلول های مرده یاری میکنن که این سلول ها باعث تیرگی و برنزه شدن پوستتون هستن. اسکراب کردن گردش خون رو افزایش میده و باعث میشه درخشندگی طبیعی به پوستتون برگرده.

ماسک موز برای درخشندگی پوست

مواد لازم: 1 قاشق چایخوری شیر، 1 قاشق چایخوری آب لیمو، نصف یک عدد موز

روش تهیه: موز رو به طور مناسبی له کنین. شیر و آب لیمو رو به اون اضافه کنین و به خوبی مخلوط کنین. این ماسک رو بر روی جاهای موردنظرتون بزنین و 15 دقیقه منتظر بمونین. با آب ولرم اونو بشویین. میتونین این ماسک رو دو بار در هفته برای پوست برنزه استفاده کنین.

موز برای پوست خیلی مرطوب کنندست. در حالی که پوست رو با مواد معدنی و ویتامین های سالم تغذیه میکنه اون رو تسکین میده. موز یه خاصیت درخشندگی شگفت انگیزی روی پوستتون داره. این مواد مغذی برای پوست ضروری هستن تا درخشندگی اونو به صورت طبیعی بازسازی بکنن. بقیه مواد موجود در ماسک هم باعث روشنی پوست میشن.

آرد نخودچی برای جوان سازی پوست

مواد لازم: 2 تا 3 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، مقدار کمی زردچوبه

روش تهیه: همه مواد رو با هم مخلوط کنین تا یه خمیر صاف درست بشه. این خمیر رو بر روی صورتتون بزنین و تا زمانی که خشک بشه اونو نگه دارین و با آب ولرم اونو بشویین. دو بار در هفته این کار رو انجام بدین.

آرد نخودچی ناپاکی و آلودگی رو از صورت جذب و اونو پاک میکنه. آنتی اکسیدان هایی داره که باعث جوانسازی پوست میشن. زردچوبه به تمیز کردن پوست و پاک کردن برنزگی یاری میکنه.

ماسک ماست و عسل برای رفع برنزگی پوست

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری ماست ساده، 1 قاشق چایخوری عسل

روش تهیه: هر دو مواد رو با هم مخلوط کنین و ماسک رو به صورت یه لایه ضخیم روی پوستتون بزنین. 15 دقیقه روی صورتتون نگهش دارین و بعد اونو با آب ولرم بشویین. هر وز متناوبا این کار رو تکرار کنین.

ماست آنزیم ها و اسیدهای طبیعی داره که تیرگی رو از بین میبرن و پوست رو لایه برداری میکنن. این باعث پاک شدن پوست میشه و قرمزی که ممکنه بر اثر آفتاب ایجاد بشه رو پاک میکنه. در این ماسک صورت، عسل مکمل آنتی اکسیدانها میشه و آسیب پوستی ناشی از اشعه ماورابنفش رو رفع میکنه.

ماسک خیار برای سفید کردن پوست

مواد لازم: نصف یک عدد خیار، چند قطره آب لیمو

روش تهیه: خیار رو ببرین و اونو له کنین تا خمیر بشه. آب لیمو رو به خمیر اضافه کنین، به خوبی مخلوطش کنین و اونو به پوست برنزه بزنین. 15 دقیقه صبر کنین و با آب بشویین. این کار رو تا زمانی که برنزگی کم رنگ بشه هر روز انجام بدین.

خیار پوست رو هیدراته میکنه و همراه با آب لیمو خواص سفید کننده اون روی پوست زیاد میشه. انجام این کار به صورت توصیه شده باعث میشه در عرض چند روز برنزگی پوستتون کم رنگتر بشه.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 73

به "چند ماسک خانگی برای از بین بردن برنزگی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ماسک خانگی برای از بین بردن برنزگی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید