کاربری مسکونی اراضی جنوبی پارک جمشیدیه لغو شد

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران: شورایعالی معماری و شهرسازی در مصوبه ای کاربری اراضی جنوبی پارک جمشیدیه به مساحت 21805 مترمربع که بر اساس بند 2 مصوبه 507 کمیسیون ماده 5 مورخ 22، 12، 90 شهر تهران به کاربری مسکونی در 18 طبقه تغییر یافته بود را لغو کرد.

کاربری مسکونی اراضی جنوبی پارک جمشیدیه لغو شد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت راه وشهرسازی، در هفتمین جلسه شورایعالی معماری و شهرسازی در دولت یازدهم که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید، تصریح شد: کمیسیون ماده 5 شهر تهران بر اساس بند 2 مصوبه 507 کمیسیون ماده 5 مورخ 22، 12، 90 کاربری اراضی جنوبی پارک جمشیدیه به مساحت 21805 مترمربع که دارای کاربری اولیه پارک عمومی و طبق طرح جامع جدید نیز در پهنه 323 G با کاربری حفاظت ویژه - حد کالبدی شهری قرار داشته به کاربری مسکونی در 18 طبقه تصویب کرده بود که در جلسه دیروز لغو شد.

از دیگر مصوبات هفتمین جلسه شورایعالی معماری و شهرسازی در دولت یازدهم تعیین شرایط اراضی پادگان تبریز در اجرای ماده 3 قانون انتقال پادگانها مبنی بر اختصاص حداقل 40 درصد از اراضی به کاربری های عمومی شهری بود.

بنابر این گزارش این پادگان در وسعت 55 هکتار در بخش مرکزی شهر واقع شده است و از آنجاییکه با انتقال پادگان ها زمینهای وسیعی در محدوده شهرها آزاد می گردد، ضرورت استفاه صحیح و حداکثری از این اراضی کاملا تعیین است.

همچنین در ادامه جلسه، شورایعالی کلیات موضوع را به توضیح توافق درصدی استان تصویب و تدقیق و انطباق کاربری های آن را با ضوابط طرح تجدید نظر جامع شهر تبریز به کمیته فنی ارجاع نمود تا ظرف مدت 2 ماه نتایج آن را به شورایعالی ارائه نماید.

در ادامه جلسه شورایعالی معماری و شهرسازی تغییر کاربری اراضی پادگان شهید دلجویان بجنورد در اجرای ماده 3 قانون انتقال پادگانها نیز مطرح و با تمهیدات کمیته فنی تصویب و مقرر شد مدارک پس از کنترل دبیرخانه شورایعالی ابلاغ گردد.

تمهیدات کمیته فنی شامل این موارد است که بلوک مذکور تماماً به فضای سبز عمومی با عملکردهای شهری اختصاص یابد.؛ در مورد کاربری های تجاری پیشنهادی عیناً ضوابط طرح تفصیلی مصوب ملاک قرار گیرد و با توجه به واگذاری های مسکونی و تجاری با تراکم بالا مطالعات ترافیکی هماهنگ با مطالعات ترافیکی و حمل و نقل طرح جامع و تفصیلی مصوب شهر انجام پذیرد.

شورایعالی معماری و شهرسازی موضوع تداخل حریم شهر بروات با محدوده شهر صنعتی ارگ جدید بم نیز مطرح و مقرر شد برطرف تداخل مطابق نقشه ارسالی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی شورای برنامه ریزی استان کرمان به دبیرخانه شورای عالی ارسال و پس از کنترل دبیرخانه شواریعالی ابلاغ گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 896

به "کاربری مسکونی اراضی جنوبی پارک جمشیدیه لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربری مسکونی اراضی جنوبی پارک جمشیدیه لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید