کرونا عامل کاهش تاریخی زاد و ولد و افزایش نابرابری های شغلی در ایتالیا

به گزارش مجله جاودان، اداره آمار ایتالیا پیش بینی نموده که میزان زاد و ولد در این کشور در امسال میلادی به دلیل بحران کرونا به نقطه بسیار پایینی برسد و نابرابی های شغلی هم افزایش چشمگیری یابد.

کرونا عامل کاهش تاریخی زاد و ولد و افزایش نابرابری های شغلی در ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، نتایج یک آنالیز پیش بینی می نماید که میزان زاد و ولد به دلیل بحران کرونا در امسال میلادی در ایتالیا به نقطه پایین تاریخی برسد.

رئیس اداره آمار ایتالیا در این باره گفته است که جو ترس و عدم اطمینان و همچنین مسائل مالی می تواند منجر به این گردد که در سال 2020 در ایتالیا تنها 408 هزار نوزاد متولد شوند. سال گذشته با ثبت 420 هزار تولد در ایتالیا کم ترین میزان زاد و ولد در 150 سال گذشته در این کشور به ثبت رسید.

همچنین نهادهای ایتالیایی برای سال آینده هم از فرایند کاهشی میزان تولدها خبر داده و پیش بینی کردند که تنها در سال 2021 393 هزار نوزار در این کشور متولد گردد.

اداره آمار ایتالیا از یک رکود جمعیتی در کشور از سال 2015 سخن گفته که در تاریخ ایتالیا بی سابقه بوده است.

همچنین اداره آمار ایتالیا هشدار داد که بحران کرونا نابرابری های موجود در بازار کار را تقویت می نماید. بخصوص زنان و جوانان از نظر مالی در این بحران آسیب دیده اند. در اثر بحران کرونا حدود 80 درصد مشاغل زنان که از زمان بحران مالی در سال 2008 ایجاد شده بود از بین رفت. در ماه های بین فوریه و سپتامبر 2020 هم نرخ اشتغال در بین زنان حدود 1.9 درصد و در مردان تنها 1.1 درصد کاهش داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کشور ایتالیا از جمله کشورهایی است که شدیدا از بحران کرونا و عواقب آن آسیب دیده است.

در هفته های اخیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور فرایند صعودی تندی گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 1480874 نفر به کرونا مبتلا شده و 52028 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1302

به "کرونا عامل کاهش تاریخی زاد و ولد و افزایش نابرابری های شغلی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا عامل کاهش تاریخی زاد و ولد و افزایش نابرابری های شغلی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید