گزارش رویترز از چالش پیش روی IOC برای برگزاری المپیک 2020

به گزارش مجله جاودان، المپیک به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای دنیای ورزش حالا تحت تاثیر فراگیری جهانی ویروس کرونا با چالشی جدی روبرو شده است.

گزارش رویترز از چالش پیش روی IOC برای برگزاری المپیک 2020

به گزارش خبرنگاران، رویترز در گزارشی نوشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط دنیا و به خطر افتادن سلامت ورزشکاران، کمیته بین المللی المپیک (IOC) از سوی فدراسیون ها و کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف تحت فشار نهاده شده تا بازی های المپیک 2020 ژاپن را به تعویق بیندازد و به همین دلیل تعویق این رقابت ها را در دست آنالیز قرار داده است.

کشورهای زیادی از IOC خواسته اند که مهمترین رویداد ورزشی سال 2020 را به زمان دیگری موکول نمایند و در این میان حتی دو کشور استرالیا و کانادا اعلام نموده اند در صورتی که المپیک به تعویق نیفتد، ورزشکاران خود را به این بازی ها نخواهند فرستاد.

IOC با لغو کلی المپیک 2020 مخالف است اما هنوز به تعویق این مسابقات هم رضایت نداده، هر چند این سازمان به خودش مهلتی 4 هفته ای داده تا درباره این موضوع تصمیم گیری کند.

به دنبال فشار های روز افزون بر IOC برای تعویق المپیک، روز یکشنبه هفته جاری اعضای کمیته اجرایی IOC جلسه ای تشکیل دادند و در آن شرایط را برای اجرایی کردن این تصمیم آنالیز کردند. در آن جلسه قویاً بر عدم لغو المپیک تأکید شد اما مواردی همچون برگزاری محدود بازی ها در تاریخ مقرر مورد ارزیابی نهاده شد. با این حال تصور می گردد که تعویق چند ماه یا یک ساله رقابت ها محتمل ترین گزینه باشد.

همین که IOC آنالیز به تعویق انداختن المپیک را در دستور کار خود قرار داده، پیشرفت بزرگی در رویکرد مسئولان این سازمان محسوب می گردد، چرا که تا 5 روز گذشته، آنها بر تعهد کامل خود برای برگزاری بازی های المپیک 2020 در زمان از پیش مشخص شده، تأکید داشتند.

علاوه بر کشورهای استرالیا و کانادا که به صورت رسمی اعلام کردند ورزشکاران خود را در صورت عدم تعویق المپیک به این رقابت ها نمی فرستند، ورزشکاران کشورهای آمریکا و بریتانیا نیز در روزهای اخیر به IOC توصیه نموده اند که برگزاری این بازی ها را به زمان دیگری موکول کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 926

به "گزارش رویترز از چالش پیش روی IOC برای برگزاری المپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش رویترز از چالش پیش روی IOC برای برگزاری المپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید