غذاهای خیابانی که حتما باید در بلغارستان امتحان کنید ، فروش آنلاین بلیط هواپیما

به گزارش مجله جاودان، اگر به بلغارستان سفر نموده اید و یا قصد سفر به این کشور را دارید، حتما غذاهای بلغاری را امتحان کنید. غذاهای خیابانی بلغارستان که در خیابان های صوفیه مرکز این کشور به فروش می رسند با رنگ و بوی اشتهاآوری که دارن شما را ترغیب می نمایند که حتما از آنها امتحان کنید. اگر عاشق غذا هستید حتما سری به رستوران های سنتی صوفیه بزنید اما غذاهای خیابانی را هم از قلم نیاندازید. امروز در مجله خبرنگاران غذاهای خیابانی بلغارستان را به شما معرفی خواهیم کرد. آداب و رسوم مردم بلغارستان

غذاهای خیابانی که حتما باید در بلغارستان امتحان کنید ، فروش آنلاین بلیط هواپیما

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

غذاهای بلغاری ؛ کدوی کباب شده

زمانی که بوی کدوی کباب شده در خیابان های بلغارستان می پیچد می توان گفت که پاییز از راه رسیده است. مردم بلغارستان اغلب این خوراکی را در خانه های خود درست می نمایند اما در بخش هایی از شهر، مانند خیابان گراف ایگناتیودکه های فروش غذا وجود دارند که کدو را روی آتش کباب می نمایند. کدوی کباب شده از جمله غذاهای بلغاری است که هواداران زیادی دارد و مردم بلغارستان اغلب آن را به همراه شکر، عسل، دارچین و گردو می خورند. اگر تا به حال کدو را این گونه نخورده اید، بهتر است حتما در بلغارستان این غذا را امتحان کنید.

شاه بلوط برشته شده

یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه بلغارستان، شاه بلوط برشته شده است که در بازارهای شهر صوفیه به فروش می رسد. جاذبه های گردشگری بلغارستان

بانیتسا

با وجود اینکه بانیتسا به اسم صبحانه شناخته می گردد، شیرینی فروشی های بلغارستان تا بعد از ظهر این خوراکی را سرو می نمایند. زیرا این شیرینی خوشمزه که با پنیر پر شده به حدی سیر نماینده است که یک خوراکی مناسب برای هر زمان از روز به شمار میرود. بلغاری ها اغلب این شیرینی را با آریان نوعی نوشیدنی شور که با ماست تهیه می گردد می خورند. اگر هوادار غذاهای بلغاری هستید حتما بانیتسا را امتحان کنید. سفر به بلغارستان

کباب بلغاری

کباب بلغاری از معروف ترین غذاهای بلغاری است که هوادارن زیادی در سراسر جهان دارد. این غذا از ترکیه، کشورهای عربی و یونان الهام گرفته است. به خاطر داشته باشید که اگر در بلغارستان سفارش کباب بدهید، آنچه دریافت می کنید ممکن است کمی با کبابی که انتظار داشتید تفاوت داشته باشد. کبابی که در این کشور برای شما سرو می گردد تکه های گوشت به همراه پیاز است. باید از کلمه dyuner یا دونر بهره ببرید. (خرید مقرون به صرفه بلیط تهران انکارا و بلیط انکارا تهران)

ذرت بخارپز

زمستان یا تابستان فرقی ندارد. در هر فصلی می توانید ذرت بخارپز را در دکه های فروش غذا در همه جای صوفیه پیدا کنید.این ذرت ها داغ و در لیوان های کاغذی سرو می شوند. ادویه ها و چاشنی های زیادی مانند پنیر پارمزان، سس مایونز، کره آب شده و … وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.

تخمه

اولین خوراکی این فهرست را به خاطر دارید؟ بلغاری ها نهایت استفاده را از کدو می نمایند. در بلغارستان مردم را در هر سنی می بینید که در پارک ها یا مسابقات ورزشی در حال شکستن تخمه کدو یا آفتاب گردان هستند. این تخمه شکستن به بخشی از اوقات فراغت و سبک زندگی مردم محلی تبدیل شده است و می توانند ساعت ها به این کار مشغول باشند بدون اینکه خسته شوند.

بستنی های قیفی دستگاهی

دستگاه های بستنی ساز که سبکی قدیمی دارند و پیش از این در سراسر بلغارستان دیده می شدند اکنون خیلی کمتر یافت می شوند. بستنی های قیفی که در نان بستنی گذاشته می شوند و شما می توانید طعم وانیلی، شکلاتی یا ترکیبی از هردو را انتخاب کنید از غذاهای بلغاری معروف یا بهتر است بگوییم خوراکی های بلغاری هستند که پیشنهاد می گردد حتما در سفر به این کشور امتحان کنید. قیمت این بستنی ها معمولا کمتر از یک دلار است.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد بلغارستان به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1791

به "غذاهای خیابانی که حتما باید در بلغارستان امتحان کنید ، فروش آنلاین بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای خیابانی که حتما باید در بلغارستان امتحان کنید ، فروش آنلاین بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید