تور استرالیا ارزان: 19 ساعت پرواز بدون وقفه؛ هدف نو خطوط هوایی کانتاس استرالیا

به گزارش مجله جاودان، خطوط هوایی کانتاس استرالیا میخواهد تا سال 2023 پروازهای مستقیمی بین لندن، نیویورک و سه شهر استرالیا راه اندازی کند، اما بدن انسان چطور می تواند این پرواز 19 ساعته را تحمل کند؟

تور استرالیا ارزان: 19 ساعت پرواز بدون وقفه؛ هدف نو خطوط هوایی کانتاس استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

پروازهای منظم بدون توقف بین سواحل شرقی استرالیا و لندن یا نیویورک احتمالاً به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد. خطوط هوایی کانتاس استرالیا از سه پرواز آزمایشی با 40 مسافر خبر داده است که مستقیماً از لندن یا نیویورک به سیدنی حرکت خواهد نمود تا معین گردد که بدن انسان چطور خود را با 19 ساعت سفر هوایی مستمر وفق می دهد.

شرکت کانتاس پیش تر هدف خود را انجام پروازهای مستقیم بین شهرهای لندن، نیویورک و سه شهر استرالیا (سیدنی، بریزبن و ملبورن) تا سال 2023 اعلام نموده بود. این پروازهای آزمایشی برای ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر برنامه ریزی شده است تا گامی در جهت نزدیک شدن به تحقق هدف این ایرلاین برداشته گردد و در عین حال به کانتاس و متخصصان پزشکی اجازه دهد، تأثیر این پروازها را بر سلامتی مسافران و خدمه آنالیز نمایند. یورن فهرم، به عنوان تحلیلگر هوانوردی و مالی، راجع به جذابیت پروازهای فوق طولانی در مقایسه با پروازهای دو بخشی که در دبی یا سنگاپور توقف دارند، شرح می دهد:

در این نوع سفر دیگر از توقف موقت، سفرهای بیشتر از گمرک کشورها و استرس جابه جایی، خبری نیست. شما می توانید در طول شب سفر کنید و سپس یک روز پربار داشته باشید، به همین علت پروازهای بدون توقف برای سفرهای کاری مناسب هستند.

در صورتی که پروازهای 19 ساعته به واقعیت تبدیل شوند، احتمالاً هزینه بیشتری را به مسافران تحمیل خواهند کرد. با اینکه برای خطوط هوایی کانتاس، دو پرواز جداگانه مقرون به صرفه تر تمام می گردد؛ اما بعضی از مردم حاضرند برای خرید بلیط این سفرهای 19 ساعته پول بیشتری بپردازند. پیش از شروع پروازهای آزمایشی در ماه های آینده، سه بوئینگ 787-9 دریم لاینر که به تازگی از خط فراوری بیرون آمده اند، از کارخانه بوئینگ در سیاتل به لندن یا نیویورک پرواز خواهند کرد.

پس از پروازهای آزمایشی که دو پرواز از نیویورک و یک مورد از لندن انجام خواهد شد، این هواپیماهای نو وارد خدمات تجاری می شوند. بیشتر مسافران پروازهای آزمایشی را کارکنان کانتاس تشکیل می دهند و به همین علت جایگاه این هواپیماها در دسترس مردم عادی نخواهد بود. پژوهشگرانی از مرکز چارلز پرکینز در دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش ملبورن و مرکز پژوهش بهره وری همکاری و ایمنی هوشیاری (برنامه ای علمی تحت حمایت دولت استرالیا)، تأثیر این پرواز طولانی را روی مسافران آنالیز خواهند کرد.

مسافران کابین اصلی پروازهای آزمایشی، دستگاه های مانیتورینگ می پوشند و به این ترتیب متخصصان مرکز چارلز پرکینز می توانند تأثیر متغیرهایی مثل نور، غذا و نوشیدنی، حرکت، الگوی خواب و تفریح های داخل هواپیما را بر سلامتی جسمی و روحی و ساعت بدن مسافران رصد نمایند. دانشمندان دانشگاه موناش روی خدمه پرواز تمرکز خواهند کرد و سطح ملاتونین آن ها را قبل، حین و بعد از پرواز و بعلاوه داده های امواج مغزی به دست آمده از دستگاه های نوار مغزی را که بر تن خلبانان است، آنالیز می نمایند. در ادامه این اطلاعات در اختیار اداره امنیت هوانوردی غیرنظامی استرالیا قرار خواهد گرفت تا آن ها بتوانند الزامات قانونی مرتبط با پروازهای فوق طولانی را اطلاع رسانی نمایند.

آلان جویس، مدیرعامل کانتاس می گوید:

پروازهای فوق بلندمدت باعث شده که سؤالات زیادی راجع به راحتی و سلامتی مسافران و خدمه مطرح گردد. بنابراین، با انجام پروازهای آزمایشی، به اطلاعات ارزشمندی می رسیم که می توانیم پاسخ این سؤالات را بدهیم. هدف اصلی ما این است که جت لگ را به حداقل برسانیم و محیطی ایجاد کنیم که مسافران در انتظار پروازی آرام و دلپذیر باشند.

برای خدمه نیز باید از این پژوهش علمی استفاده نموده، برترین شرایط را برای ارتقای هوشیاری آن ها در حین انجام وظیفه معین کنیم و زمان استراحتشان را به حدبیشتر برسانیم. برای بعضی مردم، تصور پرواز 19 ساعته و بدون توقف شاید غیرقابل تحمل به نظر برسد. در نسل های قبلی هواپیماها، تمایل مسافران به انجام این پرواز و مزایای مالی آن برای خطوط هوایی مورد شک و تردید بود.

جویس با اشاره به پروازهای 17 ساعته فعلی بین سنگاپور و نیویورک که به وسیله ایرلاین های سنگاپور انجام می گردد، شرح داد که اگر پروازهای فوق طولانی بدون توقف محقق گردد، مطمئناً صنعت حمل ونقل هوایی را به مقدار چشمگیری دستخوش تغییر خواهد نمود. او می گوید:

هر روز 20 هزار هواپیما در جهان پرواز می نمایند، هرچند فقط 9 هواپیما این نوع پرواز را انجام می دهند که تعداد بسیار کمی برای گروه خاصی از مردم به شمار میرود و درواقع پروژه ای باکلاس تلقی می گردد. با این حال، مطمئناً در شرایط خاص منطقی به نظر می رسد و در نتیجه ارزش هزینه اش را دارد.

همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده نموده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1975

به "تور استرالیا ارزان: 19 ساعت پرواز بدون وقفه؛ هدف نو خطوط هوایی کانتاس استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: 19 ساعت پرواز بدون وقفه؛ هدف نو خطوط هوایی کانتاس استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید