آویشن را برای این خواص حتما بخورید!

به گزارش مجله جاودان، آویشن گیاهی است دارای خواص بسیار که امروزه ما اغلب آن را به صورت خشک شده و به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می کنیم.

آویشن را برای این خواص حتما بخورید!

آویشن نه تنها یکی از ادویه های محبوب در آشپزی امروزی است، استفاده از آن به عنوان دارویی شفابخش و ضامن سلامت، تاریخچه ای بسیار طولانی دارد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران راجع به خواص آویشن برای سلامتی در اختیار شما قرار می دهیم که به سادگی در زندگی روزانه شما مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر زیادی بر سلامت شما دارد.

آویشن در بهبود گلودرد موثر است

آویشن یکی از قوی ترین ضدمیکروب های طبیعی است که به عنوان دارویی موثر در درمان گلودرد استفاده می گردد. روغن آویشن حاوی کارواکرول است. به همین علت یکی از مهم ترین روغن ها برای تسکین گلودرد محسوب می گردد.

باعث کاهش فشار خون و کلسترول می گردد

مصرف آویشن منجر به فراوری موادی می گردد که ضد فشارخون هستند. به همین علت این گیاه فوق العاده، انتخاب مناسبی برای کسانی است که از علائم فشار خون بالا رنج می برند. مطالعه ای که به تازگی روی حیوانات اجرا شده، نشان داده که عصاره آویشن می تواند ضربان قلب افرادی را که فشار خون بالا دارند، کاهش دهد.

شما را سر حال می نماید

محققان کارواکرول موجود در این گیاه دارویی را مورد مطالعه قرار داده اند و نتایج این مطالعات نشان می دهد که این ماده تاثیر بسیار مثبتی بر حال و روحیه فرد دارد. جالب است بدانید، کارواکرول مولکولی است که باعث فعال تر شدن مغز می گردد و با تنظیم انتقال دهنده های عصبی به وضوح بر فعالیت مغز اثر می گذارد.

خواص ضدسرطانی دارد

خواصی که این گیاه دارد، می تواند در مبارزه با تومورها و سرطان اثربخش باشد. بخصوص کارواکرول که ترکیب اصلی سازنده این گیاه پرخاصیت است، خاصیت ضد تومور بودن از خود نشان داده و آویشن را به گیاهی مفید برای مبارزه با سرطان تبدیل نموده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از خواص آویشن برای سلامتی تقویت سیستم ایمنی بدن است. این گیاه به علت خواص آنتی اکسیدانی باعث جلوگیری از عفونت و بیماری ها می گردد. روغن موجود در آویشن با افزایش امگا3، در مغز به حفظ سلول های بدن و کاهش فرایند فرایند پیری یاری می نماید. آویشن یک تونیک انرژی بزرگ برای بدن محسوب می گردد. اگر به این مطالب علاقمندید مطلب فوایدی از سیب که هرگز درباره آن ها نشنیده اید! را بخوانید.

سلامت دهان

خواص ضد باکتری آویشن، آن را به یکی از راهکار های عالی برای بوی بد دهان تبدیل نموده است زیرا یاری می نماید تا باکتری ها و عفونت در دهان از بین بفرایند.

تحریک رشد مو

مواد مغذی موجود در آویشن به فولیکول های مو برای رشد یاری می نماید. بعلاوه گردش خون کف سر را افزایش می دهد. مخلوط روغن زیتون و روغن آویشن را به پوست سر بمالید که باعث رشد مو و سالم تر شدن براقی موها می شوند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند وقت گرد و غبار چه بخوریم؛ چه نخوریم؟

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2102

به "آویشن را برای این خواص حتما بخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آویشن را برای این خواص حتما بخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید