اسدالله عسگراولادی درگذشت

به گزارش مجله جاودان، اسدالله عسگر اولادی تاجر مشهور و یکی از بزرگترین صادرکننده های ایران دقایقی قبل و در سن 86 سالگی درگذشت.

اسدالله عسگراولادی درگذشت

به گزارش خبرنگاران، عسگراولادی که از هفته گذشته به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، غروب روز 22 شهریور 1398 در تهران در گذشت.

اسدالله عسگر اولادی متولد 1312 در تهران بود. بر خلاف برادر بزرگترش حبیب الله که بیشتر در سیاست فعالیت می کرد و در سال 1392 درگذشت، از ابتدا محور فعالیت های خود را بر اقتصاد گذاشت، هرچند مانند برادر خود از پیش از انقلاب به عضویت حزب موتلفه اسلامی درآمد.

عسگر اولادی در تمام دهه های گذشته، نام خود را به عنوان یکی از اصلی ترین صادرکنندگان ایرانی عنوان کرد و چندی قبل اظهار داشت که بیش از شش دهه صادرات داشته است.

صادرات پسته، زیره و میوه خشک اصلی ترین فعالیت های مالی عسگر اولادی را در تمام سال های گذشته را تشکیل می دادند و وی برای مدتی طولانی اصلی ترین تاجر ایرانی بود که در بازار چین حضور داشت.

این ارتباط قوی و گسترده باعث شد عسگر اولادی در طول تمام سال های گذشته، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین باشد اما در نهم شهریور سال جاری و چند روز پیش از بستری شدن در بیمارستان، کرسی خود را به مجیدرضا حریری سپرد و به عنوان رییس افتخاری اتاق بازرگانی ایران و چین انتخاب شد.

اسدالله عسگر اولادی در اسفند ماه سال گذشته، برای آخرین بار در انتخابات اتاق بازرگانی تهران نیز کاندید شد ولی رای لازم برای ورود به اتاق را به دست نیاورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 390

به "اسدالله عسگراولادی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسدالله عسگراولادی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید