اعتبارات دریاچه ارومیه صرف انتقال آب و احیا دریاچه گردد

به گزارش مجله جاودان، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتباراتی که انتقال آب و احیاء دریاچه ارومیه می گردد باید در این موضوع هزینه گردد و در مسافرت ها و دیگر برنامه ها از بودجه دریاچه استفاده نکنند.

اعتبارات دریاچه ارومیه صرف انتقال آب و احیا دریاچه گردد

نادر قاضی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، در حاشیه افتتاح 40 کیلومتر از آزادراه تبریز به ارومیه گفت: متأسفانه امروز نسبت به سال قبل ارتفاع دریاچه بیست و پنج سانتی متر کاهش یافته است.

وی با اشاره به شرایط اسف بار دریاچه ارومیه اضافه کرد: این موضوع تاثیر مستقیمی بر روحیه مردم شهر ارومیه و مناطق اطراف می گذارد و بیماری هایی را به بار می آورد و بادهایی که در دیگر مناطق کشور به وقوع می پیوندد تنها گردوخاک است در حالی که گردوخاک شهر ارومیه ناشی از نمک دریاچه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طوفان و گردوخاک نمکی ارومیه تلفاتی را در آینده به بار می آورد که بسیار متفاوت از دیگر تلفات و بیماری هاست و بیشتر مسائل متوجه اطفال می گردد و چهارده میلیون نفر تحت تأثیر گردوخاک دریاچه قرار می گیرند.

وی با اشاره به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در دریاچه ارومیه بیان نمود: حضور آقای لاریجانی در این منطقه به سبب لمس مسائل دریاچه از نزدیک است تا در تخصیص اعتبار به احیاء دریاچه ارومیه بیش از پیش توجه گردد.

قاضی پور تأکید کرد: اعتباراتی که انتقال آب و احیاء دریاچه ارومیه می گردد باید در این موضوع هزینه گردد و در مسافرت ها و دیگر برنامه ها از بودجه دریاچه استفاده نکنند و حضور آقای لاریجانی برای افتتاح 40 کیلومتر از آزادراه ارومیه به تبریز بهانه ای برای مشاهده دریاچه ارومیه است.

وی بیان نمود: طرح دو فوریت احیاء دریاچه ارومیه در مجلس رای نیاورد ولی طرح تصویب شد و ابلاغ شده و دولت باید این موضوع را به سرانجام برساند چرا که دریاچه در آی سی یو به سر می برد و همانند بیماری باید با آن برخورد گردد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: درمان دراز مدت برای احیاء دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است و طرح کوتاه مدت به انتقال آنی آب حوزه ای مربوط می گردد و در سد ارس آب مازاد داریم و این موضوع در حال است که به ما نزدیک است و می توانیم آب رسانی کنیم.

قاضی پور توضیح داد: در موضوع احیاء دریاچه ارومیه جز خداوند به هیچ فردی امیدوار نیستیم و اگر فصل آبی به موقع اتفاق بیفتد قسمتی از مسائل رفع می گردد بنابراین در وعده عای دولت تدبیر و امید هیچ رمقی مشاهده نکردیم.

وی گفت: ملت آذربایجان شرقی بر روی چشمان ما جای دارند ولی نباید آب دریاچه برای شرب و به شرط خشک شدنش به این استان انتقال گردد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلیل دیر رسیدن به دریاچه ارومیه اضافه کرد: سوار شدن مسئولان سفر نموده به ارومیه به قطار اورمیه مهم ترین دلیل این موضوع است.

وی با اشاره به وعده افتتاح قطار ارومیه بیان نمود: دولت وعده داده بود در روز ریاست جمهوری قطار افتتاح گردد و این مهم به جریان پس از رای اعتماد و سپس به هفته دولت منتقل شد و متأسفانه تا به امروز نتیجه ای ندیده ایم.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 837

به "اعتبارات دریاچه ارومیه صرف انتقال آب و احیا دریاچه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات دریاچه ارومیه صرف انتقال آب و احیا دریاچه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید