اولین قدم در سیاست گذاری حوزه مسکن، ارزیابی سیاست های قبلی است

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوزه مسکن، یک حوزه چندوجهی است، گفت: اولین قدم در سیاست گذاری حوزه مسکن، ارزیابی سیاست های قبلی است و علاوه بر بحث ساخت و تأمین مسکن، ابعاد دیگر این حوزه مانند توانمندسازی، توزیع جمعیت و ایجاد تحرک در بخش مسکن هم باید مورد توجه قرار گیرد.

اولین قدم در سیاست گذاری حوزه مسکن، ارزیابی سیاست های قبلی است

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به شروع اجرای طرح جهش تولید مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی، گفت: شروع یک اقدام جدی در حوزه تأمین مسکن، مایه خوشحالی است، اما باید توجه داشت که این حوزه، یک حوزه چندوجهی است که ساخت و تأمین مسکن تنها یکی از ابعاد آن است.

وی اضافه کرد: کاهش فاصله طبقاتی، تنظیم توزیع جمعیت، ایجاد تحرک در بخش مسکن و جبران عقب ماندگی ها در این حوزه هم همزمان با بحث تأمین مسکن باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ارزیابی سیاست های گذشته در حوزه مسکن، گفت: تکرار تجربه هایی مانند مسکن مهر نیاز به تأمل بیشتری دارد، چرا که در این طرح، ملاحظات لازم در نظر گرفته نشد و در برخی شهرها، متقاضی برای تحویل خانه های ساخته شده نداشتیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، واحدهای مسکن مهر عمدتاً در خارج از شهرها ساخته شد که تأمین زیرساخت های آنها هم مسئله ای اساسی بود و این موضوع در طرح های تازه حوزه مسکن باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه مسأله امروز، تولید مسکن نیست، اضافه کرد: مسأله اصلی در حال حاضر قدرت خرید مردم است و براین اساس سیاست توانمندسازی امروز در دنیا پیگیری می شود.

پورمحمدی اضافه کرد: این سیاست، به جای رویکرد عرضه مسکن، تقاضامحور است و توزیع و موثرسازی تقاضا را دنبال می کند که در این راستا، برآورد میزان تقاضا و توزیع جمعیت ساکن در قدم اول باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که برآورد تقاضا تا حدودی در طرح اقدام ملی مسکن اجرا شده بود، اضافه کرد: با استفاده از تمهیدات اجرا شده در طرح های قبلی می توانیم طرح جهش تولید مسکن را با سرعت بیشتری پیش ببریم که در این راستا کمیته ای فنی برای ارزیابی و برآورد میزان تقاضا در سطح استان تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1844

به "اولین قدم در سیاست گذاری حوزه مسکن، ارزیابی سیاست های قبلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین قدم در سیاست گذاری حوزه مسکن، ارزیابی سیاست های قبلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید