تور سریلانکا: ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا

به گزارش مجله جاودان، خبرگزاری خبرنگاران- در ملاقات رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با مقامات سریلانکا بر تاسیس اتاق مشترک بازرگانی، ایجاد واحدهای تولیدی ایران در حوزه صنایع غذایی در سریلانکا با هدف صادرات مجدد به کشورهای بدون تعرفه تاکید شد.

تور سریلانکا: ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت در ملاقات با وزیر صنعت سریلانکا و رئیس اتاق بازرگانی این کشور، با تشریح ظرفیت های صنعتی کشور و اقدامات انجام شده در توسعه تعاملات تجارت ایران با کشورهای منطقه، به معرفی دستاوردهای ایران در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و محصولات دانش بنیان پرداخت.

وی بعلاوه برقراری ارتباط مستقیم میان تجار و فعالان مالی ایران و سریلانکا را برترین راه حل در جهت توسعه روابط تجاری دو کشور دانست و پیشنهاد کرد تا اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا ایجاد گردد.

در ادامه این نشست، وزیر صنعت سریلانکا با اشاره به دستاوردهای تحسین برانگیز ایران در حوزه های مختلف صنعت، معدن و محصولات دانش بنیان، آمادگی کامل و استقبال کشورش را به منظور واردات محصولات دانش بنیان، ایجاد خطوط مونتاژ محصولات ایرانی و مشارکت با طرف ایرانی در حوزه اکتشاف و فراوری مواد معدنی گفت.

وی از برنامه ریزی سفر به ایران و بازدید از واحدهای صنعتی کشورمان نیز اطلاع داد و تاکید نمود: طی امضای تفاهم نامه همکاری با وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران، زمینه های برشمرده شده به سرعت اجرایی و عملیاتی گردد.

بعلاوه در این ملاقات، رئیس اتاق بازرگانی سریلانکا با استقبال از پیشنهاد معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا، خواهان تسریع در مقدمات از سوی فعالان مالی دو کشور شد.

گفتنی است، سریلانکا با وجود منابع فراوان کشاورزی و معدنی و به واسطه توافقات تعرفه ترجیحی با کشورهای شبه قاره هند، فرصت مناسبی برای صادرات مستقیم و غیر مستقیم محصولات ایران محسوب می گردد و در مقابل نیز توانمندی تامین مواد اولیه و مصرفی مورد احتیاج کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1970

به "تور سریلانکا: ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید