بسیاری از آثار تاریخی و قدمت دار دماوند نیازمند مرمت است

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، کاظم فتاح دماوندی عصر شنبه با حضور در جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دماوند که با حضور معاون رییس جمهور برگزار گردید، طی سخنانی گفت: دماوند قدمت چند هزار ساله دارد که پیوند میان موضوعات اسلامی و ایرانی زیاد دیده می گردد.

بسیاری از آثار تاریخی و قدمت دار دماوند نیازمند مرمت است

فتاح دماوندی با بیان اینکه دماوند دارای امام زادگان واجب التعظیمی است که بارگاه این امام زاده گان احتیاج به مرمت دارندافزود: همچنین در این شهرستان مساجد زیادی مثل مسجد جامع دماوند با 1000 سال قدمت وجود دارد که دارای کتابخانه و شبستان است و این مسجد نیز احتیاج مبرمی به مرمت دارد و می تواند به محل نگهداری اثار مفاخر تبدیل گردد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای 30 نقطه گردشگری شهری و 60 نقطه گردشگری روستایی است گفت: این نقاط گردشگری باید به صورت زمان بندی شده و به صورت کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت مورد افتتاح قرار بگیرند.

وی بیان داشت: در شهرهای کیلان، ابسرد و رودهن و آبعلی و دماوند در همه این 5 شهر نقاطی وجود دارند که احتیاجمند عنایت خاص هستند تا بتوانیم از آنها به طوره ویژه برای اهداف گردشگری بهره مند شویم.

فتاح دماوندی گفت: در حال حاضر سرمایه گذارانی وجود دارند که خواستار این هستند که در بخش های گردشگری سرمایه گذاری نمایند چرا که دماوند به عنوان گوشواره فرهنگی و مذهبی پایتخت ایران با فاصله نزدیکی که به تهران دارد از این استعداد برخوردار است که پذیرای مردم باشد تا از این ظرفیت ها استفاده نمایند.

امام جمعه دماوند بیان داشت: دماوند در شعاع کمتر از 120 کیلومتری تهران قرار گرفته است و به لحاظ زیست محیطی بسیاری از کارخانه جات نمی توانند در این فاصله فعالیت داشته باشند و باید این نکته مد نظر باشد که حالا که در این بخش نمی توانیم فعالیت داشته باشیم دماوند باید در بخش های گردشگری و فرهنگی فعال باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 86

به "بسیاری از آثار تاریخی و قدمت دار دماوند نیازمند مرمت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از آثار تاریخی و قدمت دار دماوند نیازمند مرمت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید