تامین سوخت زمستان در اولویت برنامه های وزارت نفت

به گزارش مجله جاودان، تهران (پانا) - وزیر نفت، تامین سوخت زمستانی به ویژه در بخش خانگی را اولویت اصلی این وزارتخانه اسم کرد.

تامین سوخت زمستان در اولویت برنامه های وزارت نفت

جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از پالایشگاه تهران درجمع خبرنگاران گفت: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی 30 درصد کمتر از پارسال است از این رو کوشش ما افزایش ظرفیت سوخت مایع نیروگاه هاست.

وی با اشاره به قرار گرفتن روزانه بیش از 260 میلیون متر مکعب گاز در اختیار نیروگاه ها، ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی و تدابیر لازم، کمترین چالش را در تامین سوخت زمستانی گاز و در بخش خانگی داشته باشیم.

وزیر نفت با اشاره به احتمال کسری 200 میلیون متر مکعبی گاز در ماه های دی و بهمن سال جاری تاکید نمود: کوشش ما این است که با تامین سوخت مایع، هم وطنان کمترین مشکل را داشته باشند.

اوجی با اشاره به بازدید خود از پالایشگاه تهران هم گفت: ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه فعلی و ایجاد و احداث ظرفیت پالایشگاه تازه دو اولویت پالایشی دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: تا خاتمه دولت، ظرفیت پالایشی کشور 2 و نیم برابر خواهد شد و تقریبا به 3 و نیم میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

وزیر نفت درباره گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان هم گفت: قول می دهیم تا قبل از خاتمه سال، شهرهای خاش، میرجاوه و زابل به شبکه گاز متصل شوند و تا خاتمه سال از نعمت گاز بهره مند شوند.

وزیر نفت که دومین بازدید عملیاتی خود را با هدف آنالیز تامین سوخت زمستانی از پالایشگاه تهران انجام داده، ابراز امیدواری کرد که زمستان بدون چالشی را پشت سر بگذاریم.

اوجی در نخستین روز کاری خود در وزارت نفت هم بزرگترین دغدغه خود را تامین سوخت زمستانی اسم نموده بود.

وی هفته گذشته هم در نخستین بازدید عملیاتی خود به عسلویه رفت و ضمن آنالیز وضع فراوری میدان گازی پارس جنوبی و چگونگی تامین سوخت زمستانی از برخی از فازهای این میدان مشترک بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1811

به "تامین سوخت زمستان در اولویت برنامه های وزارت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین سوخت زمستان در اولویت برنامه های وزارت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید