تعداد موتورلانس های اورژانس افزایش یافت

به گزارش مجله جاودان، مجتبی خالدی از ورود 71 موتورلانس به ناوگان اورژانس کشور اطلاع داد و اضافه کرد: حدود پنج سال است که به خاطر تحریم ها، امکان واردات آمبولانس را نداشته ایم و شرکت های داخلی نیز به علت نداشتن استانداردها، امکان فراوری خودرویی آمبولانس نداشتند؛ از این رو تصمیم گرفتیم تعداد موتورلانس های اورژانس را افزایش دهیم.

تعداد موتورلانس های اورژانس افزایش یافت

وی با اشاره به کمبود آمبولانس و ترافیک شهری برای رسیدن بر بالین بیمار گفت: این وسیله امدادی همه تجهیزات موجود در آمبولانس را به جز برانکارد در اختیار دارد و بر اساس آمار در بیشتر مواقع، پس از اعزام موتورلانس دیگر احتیاجی به اعزام آمبولانس برای بیمار نداریم.

سخنگوی اورژانس کشور رسیدن به زمان چهار دقیقه به بالین بیمار را از دلایل بکارگیری موتور در شهر های بزرگ همانند تهران، عنوان نمود.

در روز های بارانی موتورلانس اعزام نمی کنیم

خالدی، زمان فعالیت موتورلانس ها را تا ساعت 12 شب اظهار داشت و گفت: محدودیت تردد این وسیله نقلیه فقط برای روز های بارانی است؛ در غیر این صورت، وسیله خوبی برای اعزام به موقع تکنسین اورژانس بر بالین بیمار است.

این کارشناس اورژانس با انتقاد از تخصیص پیدا نکردن اعتبارات سازمان اورژانس برای خرید تجهیزات مورد احتیاج گفت: باید دستگاه های مربوطه نگاه ویژه ای به اورژانس داشته باشد؛ در کشور های پیشرفته بر اساس اسناد واریزی اورژانس به آن ها اعتبار تعلق می گیرد که این روش مطلوبی است.

کمبود 10 هزار متخصص اورژانس

خالدی تعداد تکنسین های (متخصصان) شاغل در اورژانس کشور را نیز با توجه به ظرفیت و احتیاج ناکافی دانست و اضافه کرد: اکنون حدود 24 هزار تکنیسین اورژانس در اختیار داریم و با کمبود 10 هزار تکنیسین رو به رو هستیم؛ امیدواریم این کمبود نیز رفع گردد.

3 هزار آمبولانس کشور فرسوده است

سخنگوی اورژانس، تعداد دستگاه های خودرو آمبولانس در کشور را نیز پنج هزار 500 دستگاه اظهار داشت و گفت: حدود سه هزار آمبولانس بالای 15 سال عمر دارد که این موضوع برای ناوگان اورژانس کشور خطرناک است زیرا میانه فعالیت آمبولانس ها باید سه تا پنج سال باشد؛ از این رو به حدود سه هزار آمبولانس نو در کشور احتیاج داریم.

منبع: فرارو
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2211

به "تعداد موتورلانس های اورژانس افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد موتورلانس های اورژانس افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید