حجتی راهی قزاقستان می شود

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان و ملاقات با ماسی مف نخست وزیر و وزیران سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان از اهداف این سفر است.

حجتی راهی قزاقستان می شود

در این سفر سه روزه، مدیران و کنندگان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مختلف کشور از جمله نفت، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، علوم، صنعت و معدن و تجارت، کشاورزی، کشور، دادگستری، گردشگری، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و حدود 40 نفر از فعالان اقتصادی، وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می کنند.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان با ریاست محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و اسیکشیف وزیر سرمایه گذاری و توسعه جمهوری قزاقستان تشکیل می شود.

اجلاس کمیسیون اقتصادی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی در روزهای 21 و 22 مهرماه در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد و انتظار می رود در این اجلاس درباره تولید مشترک محصولات کشاورزی واحداث و گسترش مجتمع های کشت و صنعت محصولات کشاورزی گفت و گوهایی میان مقامات دو کشور انجام شود.

از آنجایی که جایگاه ایران و قزاقستان در ترانزیت منطقه ای از اهمیت بالایی برخوردار است، توسعه مناسبات در این بخش به تبادل و ترانزیت محصولات صنعتی و کشاورزی کمک می کند.

در اجلاس فوق، مذاکرات تخصصی که توسط کنندگان دستگاه ها، سازمان ها و شرکت های خصوصی دو کشور انجام می شود، اهداف و برنامه های اجرایی دو جانبه را برای یک سال آینده ترسیم می کند.

به گزارش خبرنگاران، بخش عمده گردش اقتصادی قزاقستان بر پایه صنعت، صدور منابع انرژی به ویژه نفت و گاز، منابع معدنی و محصولات کشاورزی پایدار است.

قزاقستان در میان کشورهای حوزه (سی آی اس) رتبه دوم را در ترانزیت کالا از خاک ایران دارد و گندم این کشور به بیشتر کشورهای دنیا صادر می شود ضمن اینکه روابط تجاری و اقتصای ایران و قزاقستان رو به گسترش است و عزم سیاسی برای همکاری در سطح رهبران دو کشور، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 825

به "حجتی راهی قزاقستان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجتی راهی قزاقستان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید