خراسان جنوبی ، شروع خرید تضمینی گندم از 27 اردیبهشت

به گزارش مجله جاودان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید تضمیمی گندم در استان اطلاع داد و گفت: خرید تضمینی گندم در 18 مرکز خرید از 27 اردیبهشت 99 انجام می گردد.

خراسان جنوبی ، شروع خرید تضمینی گندم از 27 اردیبهشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، مجتبی حسینی از کشت گندم و جو در 38 هزار و 495 هکتار از اراضی استان اطلاع داد و اضافه کرد: از این میزان 18 هزار و 60 هکتار از اراضی زیر کشت گندم و 20 هزار و 435 هکتار زیر کشت جو رفته است.

وی از پیش بینی برداشت 65 هزار تن گندم در استان اطلاع داد و بیان نمود: در بخش دیم محصولات کشاورزی زراعی شامل گندم و جو با توجه به نزولات جوی سال جاری سه هزار و 687 هکتار کشت شده است.

فعالیت 18 مرکز خرید تضمنی گندم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید تضمیمی گندم در استان اطلاع داد و عنوان کرد: خرید تضمینی گندم در 18 مرکز خرید انجام می گردد که از این تعداد سه انبار شرکت غله و 15 مرکز شرکت زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی است.

حسینی اظهار کرد: قیمت پایه گندم در سال زراعی جاری 2 هزار و 500 تومان و قیمت پایه جو یک هزار و 650 تومان است، خرید تظمینی گندم شامل گندم دیم هم می گردد و جهاد کشاورزی موظف به خرید گندم از کشاورزان است.

وی متذکر شد: خروج گندم از استان بدون مجوز از جهاد کشاورزی و شرکت غله ممنوع است و برای نظارت بر خرید گندم گشت های ویژه راه اندازی شده است.

زنگ زرد گندم و توصیه به کشاورزان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به زنگ زرد گندم، عنوان کرد: سال جاری بحث آفت زنگ زرد گندم را در بعضی از مناطق استان داریم که بیشتر در ارقام محلی مشاهده شده و از کشاورزان درخواست می گردد برای پیشگیری از شیوع این آفت استفاده از ارقام اصلاح شده گندم را در دستور کار قرار دهند.

مجید اسداللهی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی نیز گفت: سال جاری 18 هزار و 60 هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از فعالیت 18 مرکز خرید گندم در استان اطلاع داد و عنوان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم هر کیلویی دو هزار و 500 تومان مشخص شده است.

پیش بینی خرید 17 هزار تن گندم از کشاورزان

اسدالهی با تأکید بر این که دولت هیچ محدودیتی در خرید تضمینی گندم از کشاورزان ندارد اما از دلالان خررید گندم انجام نمی گردد، تبیین کرد: پیش بینی می گردد سال جاری 17 هزار تن گندم از کشاورزان استان در اراضی دیم و آبی برداشت گردد.

وی اعلام نمود: سال جاری مطالبات خرید تضمینی گندم کشاورزان در مدت 10 تا 12 روز پرداخت می گردد، همچنین سال جاری260 هکتار اراضی استان زیر کشت کلزا است که پیش بینی می گردد 300 تن دانه روغنی برداشت گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1054

به "خراسان جنوبی ، شروع خرید تضمینی گندم از 27 اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی ، شروع خرید تضمینی گندم از 27 اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید