درخواست عجیب تتلو از هوادارانش

به گزارش مجله جاودان، خواننده های خارج از ایران و رپرهای زیرزمینی که شانس فروش آثارشان در ایران و برگزاری کنسرت را ندارند، روش های جدیدی را برای تامین اقتصادی پیدا کردند. تازه ترین راهکار این است که خواننده اعلام می نماید تا هوادارانش مقدار مشخصی پول به حساب او واریز نکنند، آهنگ یا آلبوم جدید در دسترس عموم قرار نمی گیرد.

درخواست عجیب تتلو از هوادارانش

روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: برای ایجاد انگیزه در این حامیان اقتصادی اسم مثلا 10 نفر برتر که بیشترین حمایت اقتصادی را نموده باشند هم به طور علنی اعلام می گردد. یکی از خواننده هایی که الان از این روش استفاده می نماید امیر تتلو است. این خواننده جنجالی و پرحاشیه اعلام نموده تا زمانی که هوادارانش شش میلیارد تومان به حساب او واریز ننمایند، آهنگ جدید منتشر نمی گردد.

یعنی هر نفر هر رقمی دوست داشت به دلخواه خود می تواند واریز کند، ولی اسامی 10نفر برتر با بیشترین میزان واریزی و آدرس اینستاگرام آنها روی یک جدول زنده در سایت این خواننده نمایش داده می گردد. تا الان مجموعا بیش از 272میلیون تومان برای این تک آهنگ جمع شده و بیشترین مبلغی هم که یاری شده، 29میلیون تومان بوده.

نفر دوم هم شخصی از آلمان است با 10میلیون تومان. البته دیروز در برخی کانال ها و رسانه ها یک تصویر جعلی دست به دست می شد که نفر اول به انتشار این اثر پنج میلیارد تومان یاری نموده و نفر دوم هم یک میلیارد تومان واریز نموده که خب دروغ بود. همین اعداد 10 میلیون و 29 میلیون تومان هم البته رقم کمی نیست.

یعنی طرف حاضر است برای شنیدن یک تک آهنگ از خواننده هنجارشکن که به هوادارانش به شنیع ترین شکل توهین می نماید، چنین وجهی را بپردازد. این روش پیش از این توسط خواننده های دیگری امتحان شده بود. به طور معین مهراد هیدن و محمدرضا شایع، از رپرهای داخل ایران، اقدام مشابهی را انجام داده بودند و گفتند اسامی 10 نفر اول حامی اقتصادی شان را معرفی می نمایند؛ موضوعی که باعث یک جدل بین خود رپرها شد و سینا ساعی به آنها اعتراض کرد.

او می گفت اعلام اسم 10 نفر برتر با بیشترین مبلغ، به معنی بی ارزش دانستن یاری اقتصادی افرادی از اقشار کم درآمد است که بخشی از دستمزدشان را برای حمایت از یک اثر هنری هزینه می نمایند. این انتقاد البته با واکنش تند دو رپر دیگر روبرو شد. در کل اما بین خواننده ها الان این اتفاق نظر به وجود آمده که این شیوه استفاده از حامیان اقتصادی بهترین روش برای تامین اقتصادی آثار آنهاست.

چون پیش از این برخی خواننده ها به سمت تبلیغ سایت های شرط بندی سوق پیدا کردند که بازتابی منفی بین هوادارانشان داشت. یا استفاده از ظرفیت یوتیوب هم روش دیگری بود که به دلیل فیلترینگ در ایران خیلی با استقبال روبرو نشد. مکانیزم یوتیوب به این صورت است که در ازای کلیک خوردن هرچه بیشتر یک ویدئو، مقدار معینی پول به ناشر آن اثر می دهد که البته با توجه به ویدئومحور بودن این پلتفرم خیلی برای نشر آثار صوتی مناسب نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1381

به "درخواست عجیب تتلو از هوادارانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عجیب تتلو از هوادارانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید