رهبر سنا پیروزی بایدن را نپذیرفت، تمام قد پشت شکایت رئیس جمهور هستم

به گزارش مجله جاودان، فارس نوشت: میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه سنای آمریکا ضمن انتقاد از نقش شرکت های رسانه ای متمول آمریکایی در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، از توسل رئیس جمهور به دادگاه در اعتراض به تخلف های انتخاباتی حمایت کرد.

رهبر سنا پیروزی بایدن را نپذیرفت، تمام قد پشت شکایت رئیس جمهور هستم

رهبر سناتورهای جمهوری خواه آمریکا در صحن این مجلس مواضع دموکرات ها درباره لزوم پذیرش پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را رد و از شکایت انتخاباتی دونالد ترامپ حمایت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، ارشدترین عضو جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا حمایت خود را از توسل رئیس جمهور به دادگاه در اعتراض به اتهام های وارد شده درباره بروز بی نظمی ها در انتخابات ریاست جمهوری بیان نمود.

میچ مک کانل رهبر بیشتریت جمهوری خواه سنا در صحن این مجلس گفت: رئیس جمهور ترامپ 100 درصد در چارچوب حقوق (قانونی) خودش قرار گرفته است که خواهان بررسی اتهام ها درباره بی نظمی ها (در خصوص انتخابات) است و گزینه های قانونی خودش را پیش ببرد.

این قانونگذار ارشد پیش از سخنرانی در صحن سنا با ویلیام بار وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا دیدار و درباره اظهارات ترامپ در خصوص بروز تقلب در انتخابات و پیگیری قضایی شکایت درباره انتخابات صحبت کرده بود.

بنا بر گزارش رویترز، تنها تعداد انگشت شماری از جمهوری خواهان سنا به بایدن پیروزی در انتخابات را تبریک گفتند که یکی از آنها سوزان کالینز سناتور جمهوری خواه ایالت مِین است اما بیشتر قانونگذاران جمهوری خواه یا گفته اند باید اجازه پیش بردن شکایت رئیس جمهور داده شود و یا اینکه از اظهارنظر علنی درباره نتایج انتخابات اجتناب کرده اند.

کالینز که پیشتر به بایدن پیروزی در انتخابات را تبریک گفته بود، روز دوشنبه (دیروز) در جمع خبرنگاران بیان نمود، چالش های حقوقی و شکایت رئیس جمهور درباره انتخابات، بعید است تغییری در نتیجه (انتخابات) ایجاد کند.

رهبر بیشتریت جمهوری خواه سنا اما در سخنرانی صحن این مجلس، جو بایدن و کامالا هریس را به عنوان رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور منتخب نخواند و به پیروزی آنها اذعان نکرد.

این سناتور ارشد ایالت کنتاکی با محکوم کردن اقدام رسانه های آمریکایی در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و تاکیدشان بر پیروزی بایدن گفت: قانون اساسی هیچ نقشی در این فرایند به شرکت های رسانه ای متمول نمی دهد.

وی با مخاطب قرار دادن مواضع دموکرات ها درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 افزود: بیایید برای ما نطق نکنید، همان افرادی که طی چهار سال از پذیرش سندیت انتخابات قبلی امتناع کردند، درباره اینکه رئیس جمهور چگونه باید فورا و با خوشحالی نتایج اولیه انتخابات را بپذیرد، نطق نکنند.

سخنان رهبر جمهوری خواهان سنای آمریکا در شرایطی مطرح شده که تا به امروز بن ساس، لیسا مورکوفسکی، میت رامنی و سوزان کالینز سناتورهای جمهوری خواه ایالت های نبراسکا، آلاسکا، یوتا و مِین بایدن را رئیس جمهور منتخب خواندند.

چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا در سخنرانی خود در صحن این نهاد قانونگذاری، از اینکه تعداد معدودی از سناتورهای جمهوری خواه به پیروزی بایدن اذعان کردند، ابراز تاسف کرد.

او در سخنانی خطاب به سناتورها گفت: تعداد بسیاری از (سناتورها) شامل رهبر جمهوری خواه (میچ مک کانل) یا ساکت بوده اند و یا اینکه با خیالات رئیس جمهور (درباره تقلب در انتخابات) همراهی کرده اند.

افزایش اظهارنظرهای سیاستمداران مختلف آمریکایی درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور در شرایطی افزایش یافته که برخی چهره های ارشد جمهوری خواه از قبیل لیندسی گراهام رئیس کمیته امور قضایی سنای آمریکا از او خواسته اند شکست در انتخابات را نپذیرد و به سختی و شدت فرایند شکایت از انتخابات را در پیش بگیرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم که پیشتر مدعی اخذ و شمارش ده ها هزار آرای غیرقانونی در ایالت پنسیلوانیا شده بود، در پیامی در تازه ترین پیام توییتری نوشت، ایالت نوادا منجلابی از آرای جعلی بوده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1331

به "رهبر سنا پیروزی بایدن را نپذیرفت، تمام قد پشت شکایت رئیس جمهور هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر سنا پیروزی بایدن را نپذیرفت، تمام قد پشت شکایت رئیس جمهور هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید