لیندسی گراهام: بدون ترامپ نمی توانیم اکثریت سنا را مجددا کسب کنیم

به گزارش مجله جاودان، سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی بر این باور است که این حزب بدون حمایت دونالد ترامپ نخواهد توانست کنترل مجدد مجلس سنا را در اختیار بگیرد.

لیندسی گراهام: بدون ترامپ نمی توانیم اکثریت سنا را مجددا کسب کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نیوزویک، لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی روز سه شنبه در اظهاراتی تاکید نمود: به میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا گفته ام که جمهوریخواهان نمی توانند بدون حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، کنترل مجلس سنا را در دست بگیرند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، مک کانل و ترامپ پس از تبرئه رئیس جمهور پیشین آمریکا در دومین جلسه استیضاحش اظهارات تند و انتقادآمیزی را علیه یکدیگر بیان نموده اند.

مک کانل که قبلا یکی از قوی ترین متحدان ترامپ به شمار می رفت، روز شنبه در اظهاراتی توضیح داد: ترامپ مسئول حمله مرگبار هواداران افراطی اش به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است که منجر به مرگ حداقل 5 نفر شد.

ترامپ نیز سه شنبه در اظهارات تندی پاسخ مک کانل را داد و گفت: حزب جمهوریخواه هرگز بار دیگر قوی و مورد احترام نخواهد شد، تا زمانی که مک کانل رهبر آن باشد.

لیندسی گراهام در مصاحبه با فاکس نیوز خطاب به مک کانل و سایر جمهوریخواهان، گفت: بدون ترامپ حزب جمهوریخواه نخواهد توانست کنترل سنا را بار دیگر در اختیار بگیرد.

ترامپ نیز در واکنش به اظهارات مک کانل، اضافه کرد: میچ مک کانل یک مزدور سیاسی لجباز، عبوس و بی عاطفه است که اگر جمهوریخواهان بخواهند با او بمانند، دیگر پیروز نخواهند شد.

مک کانل نیز در انتقاد شدید از ترامپ به خاطر تحریک هوادارانش در حمله به ساختمان کنگره، گفت: این مجرمان و آشوبگران، بنرها و پرچم های ترامپ را در دست داشتند و در وفاداری از او فریاد می زدند.

لیندسی گراهام در ادامه اضافه کرد: می خواهم به مک کانل بگویم که می دانم ممکن است کنترل ترامپ سخت باشد، ولی بانفوذترین چهره در حزب جمهوریخواه به شمار می رود. ما بدون ترامپ هرگز شانسی برای بازپس دریافت اکثریت کرسی های مجلس سنا و مجلس نمایندگان نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1518

به "لیندسی گراهام: بدون ترامپ نمی توانیم اکثریت سنا را مجددا کسب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیندسی گراهام: بدون ترامپ نمی توانیم اکثریت سنا را مجددا کسب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید